Twitter a cerut celor peste 300 de milioane de utilizatori să îşi schimbe parolele după ce o defecţiune tehnică a făcut ca o parte din acestea să fie stocate în format text în sistemul informatic al companiei, transmite Reuters.
Operatorul reţelei de socializare a anunţat că a remediat defecţiunea şi că în urma unei investigaţii interne nu a găsit nicio dovadă că parolele ar fi fost furate sau folosite în mod nepotrivit de către persoane din companie, dar a cerut totuşi tuturor utilizatorilor să îşi schimbe parolele ”doar dintr-un exces de prevedere”, relatează Reuters.
Compania nu a dezvăluit câte parole au fost afectate, dar o persoană apropiată situaţiei a spus că numărul este substanţial şi toate au fost expuse timp de mai multe luni.
Twitter a descoperit problema în urmă cu câteva săptămâni şi a raportat-o unor autorităţi de reglementare, a spus o sursă.
Dezvăluirea vine într-o perioadă în care parlamentari şi autorităţi de reglementare din întreaga lume analizează modul în care companiile păstrează şi protejează datele consumatorilor, după o serie de incidente de securitate care au ieşit la iveală la companii ca Equifax, Facebook şi Uber.
Uniunea Europeană urmeză să aplice în curând reglementări mai stricte referitoare la protejarea vieţii private, cunoscute sub numele de Reglementări Generale privind Protejarea Datelor, care includ amenzi mari pentru încălcarea termenilor.
Defecţiunea are legătură cu utilizarea de către Twitter a unei tehnologii pentru mascarea parolelor prin înlocuirea lor cu numere şi litere. Un virus a făcut ca parolele să fie înregistrate într-un computer al companiei înainte ca procesul de protejare a acestora să fie finalizat.