Magazinele virtuale fictive sunt create exclusiv pentru a obţine datele cardurilor persoanelor care cumpără ,,marfa” pe care acestea o expun. Verificaţi întotdeauna magazinul online de la care cumpăraţi, iar dacă v-a fost compromis cardul, blocaţi-l imediat şi cereţi înlocuirea lui.
Odată cu dezvoltarea comerţului online şi a instrumentelor de plată fără numerar a crescut şi interesul pentru acest domeniu al persoanelor care deţin cunoştinţe IT şi care sunt dornice de câştiguri rapide, ilegale.
Metodele utilizate de către cyber-infractori sunt diverse, incluzând programe maliţioase, viruşi proiectaţi special pentru a ataca aplicaţii de internet banking sau sisteme informatice bancare.
O altă metodă prin care clienţii sunt păcăliţi o reprezintă magazine virtuale fictive, acestea fiind create cu scopul unic de a frauda posesorii de carduri bancare prin capturarea datelor confidenţiale ale cardurilor bancare. De asemenea, prin share-uri şi like-uri repetate, precum şi prin expunerea în social media, aceste aşa-zise magazine virtuale au parte de reclamă consistentă.
Aceste magazine virtuale au fost promovate intens prin intermediul reţelelor de socializare, oferind aparent spre vânzare produse aparţinând unor branduri cunoscute la preţuri mult reduse.
Atunci când clienţii accesează site-urile şi doresc să achiziţioneze produse, la momentul efectuării plăţii se deschide o nouă pagină unde sunt introduse datele cardului bancar (titular, data expirării, număr card şi cod CVV). În acest fel infractorii intra în posesia datelor nefiind vorba de nicio plată online sau produse la preţuri promoţionale. /
Imediat, datele cardurilor sunt folosite pentru a efectua plăţi online către diferite site-uri, banii transferaţi în mod fraudulos fiind introduşi în diferite circuite financiare, iar în final ajung în posesia autorilor infracţiunilor.
Persoanelor cărora le apar pe internet oferte de produse la preţuri prea bune pentru a putea fi refuzate au la dispoziţie, pentru a preveni o eventuală fraudă, mai multe metode de verificare a comerciantului, respectiv a site-ului acestuia:
- dacă magazinul online este promovat prin reţele de socializare, clientul ar trebui mai întâi să verifice dacă brandul promovat are într-adevăr un magazin virtual, dar nu prin accesarea directă a vreunui link de pe pagina magazinului, ci prin efectuarea de căutări cu ajutorul motoarelor de căutare.
- de obicei, site-ul magazinului online fictiv utilizat de infractori este creat mai rudimentar, aceştia neavând resursele şi timpul de a crea unul care să se apropie de cel al producătorului original.
- de multe ori, o căutare a denumirii magazinului virtual prin intermediul motoarelor de căutare poate genera rezultate care să conţină referinţe clare cu privire la caracterul fraudulos al acestuia.
- o plată pe internet se efectuează prin intermediul unor site-uri securizate unde sunt introduse datele cardului. Dacă la momentul plăţii pe un site datele cardului sunt introduse într-un simplu formular web, nu pe un site securizat care se poate recunoaşte prin simbolul lacătului închis sau dacă adresa paginii respective nu are „s” după „http”: (https:// este varianta sigură), atunci poate fi vorba de o fraudă.
Dacă totuşi aţi dat curs unor astfel de oferte şi aţi achiziţionat produse la preţuri mult prea mici pentru valoarea lor reală introducând datele unui card bancar pentru plata produsului respectiv, este indicat să mergeţi la banca emitentă a cardului si să solicitaţi schimbarea cardului respectiv. În cele mai multe cazuri, datele cardului sunt folosite ulterior pentru efectuarea de operaţiuni financiare frauduloase pe site-uri din afara Europei sau Americii.
Ştii cum faci cumpărături online sigure?
27 noiembrie 2017
- citeşte totul despre:
- magazin,
- virtual,
- comision,
- card bancar,
- infractori,
- hakeri,
- promovare

Din aceeaşi categorie:
Samsung se laudă cu 1 TB pentru SSD 840 EVO
(20 iulie 2013)
102 vizualizări
8,2 milioane de români au cont pe Facebook
(17 noiembrie 2015)
226 vizualizări
7 greşeli care îţi pot strica maşina de spălat. Ce este interzis să faci
(22 februarie 2021)
97 vizualizări
Ultra-portabil cu autonomie de 22 de ore!
(21 noiembrie 2013)
73 vizualizări
Samsung ar putea renunţa la brandul Note
(14 octombrie 2016)
59 vizualizări
Câţi bani ai plăti dacă ţi s-ar fura pozele cu cei dragi din calculator?
(19 martie 2017)
368 vizualizări
Telescopul Hubble a împlinit 25 de ani. Imagini uluitoare captate din spaţiu
(24 aprilie 2015)
703 vizualizări
Twitter şi aplicaţia TweetDeck, indisponibile în mai multe ţări
(2 octombrie 2019)
34 vizualizări
YouTube face o schimbare majoră
(12 decembrie 2019)
127 vizualizări
Olanda şi invenţiile ei în lupta cu apa
(13 decembrie 2015)
1700 vizualizări
Facebook renunţă la butonul Like: ce pagini sunt vizate şi-n ce constă schimbarea
(8 ianuarie 2021)
105 vizualizări
Fondatorul Faceebok acoperă camera video când lucrează la laptop
(30 iunie 2016)
680 vizualizări
Tehnologia de criptare folosită de Apple, sau de WhatsApp ajută organizaţiile teroriste ca ISIS
(8 iunie 2015)
260 vizualizări
Mark Zuckerberg îi încurajează pe nigerieni să înveţe programare
(2 septembrie 2016)
83 vizualizări
Facebook renunţă la aplicaţia Paper
(4 iulie 2016)
53 vizualizări
New York Times: Hackerii au folosit noi arme pentru a bloca Twitter, Netflix şi Spotify în SUA
(23 octombrie 2016)
40 vizualizări
Google, amendată în Italia cu 1 milion de euro
(7 aprilie 2014)
59 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole