Reprezentanţii Facebook au declarat anchetatorilor din Congresul American că analiştii din cadrul companiei au descoperit că au vândut anunţuri plătite unei companii ruseşti, în timpul campaniei prezidenţiale din Statele Unite, scrie The Washington Post.
Anunţurile vizau o anumită categorie de alegători.
Reprezentanţii Facebook au urmărit vânzările de anunţuri publicitare, în valoare de 100.000 de dolari, şi au descoperit legături cu o firmă rusească de troli, cunoscută pentru propaganda pro-Kremlin.
O mică parte a anunţurilor, care au început să fie distribuite în vara anului 2015, aveau legături cu doi candidaţi, Donald Trump şi Hillary Clinton. Cu toate acestea, reprezentanţii au refuzat să spună care dintre candidaţi erau favorizaţi de anunţuri.
Majoritatea articolelor ”se concentrau pe amplificarea mesajelor sociale cu scop dezbinător şi a celor politice din aria ideologică”, sugerează Facebook printr-o postare.
Aceste dezvăluiri vin în contextul în care Biroul Federal pentru Investigaţii (FBI), Senatul SUA şi Camera Reprezentanţilor au declanşat anchete în cazul ingerinţelor Rusiei în campania electorală şi al presupuselor contacte între apropiaţi ai preşedintelui Donald Trump şi oficiali ruşi. Un procuror special, Robert Mueller, coordonează investigaţiile.