Începând din 2018, Chrome, browserul Google, va bloca automat anumite reclame. Astfel, Chrome va filtra reclamele care au fost considerate "inacceptabile" de către Coaliţia pentru Reclame mai bune, o asociaţie cu zeci de membrii printre care şi Interactive Advertising Bureau, conform Business Insider.

Google numeşte această funcţie ad filter, nu ad blocker, pentru că, spun ei, nu vor fi blocate toate reclamele, ci le vor elimina doar pe cele intruzive, care compromit  experienţa utilizatorilor. Clipurile video care pornesc automat şi interstiţialele care acoperă tot ecranul sunt două exemple de tipuri de reclame care vor fi blocate în curând de Chrome.

"Anumite reclame strică experienţele oamenilor şi îi fac să folosească programe de ad blocker, iar ad blockingul este o ameninţare asupra ecosistemului digital, afectează site-urile cu conţinut de calitate", spune reprezentantul Google, Scott Spencer.

Publisherii nu văd cu ochi buni vestea Google deoarece astfel motorul de căutare capătă şi mai multe putere, decizând astfel ce fel de reclame vor fi afişate. Google Chrome deţine aproximativ 60% din piaţă.