Într-o perioadă în care toată lumea îşi exprimă dragostea pentru simbolul Petrolul Ploieşti (chiar şi unii politicieni care nu au văzut nici măcar un meci al Petrolului cap-coadă), avocatul George Botez ne-a explicat care este adevărata situaţie a mărcii Petrolul, din punct de vedere legal şi moral. Poate că iubitorii cu adevărat al Lupilor Galbeni ar trebui să ia o pauză şi să reflecte cu adevărat la ceea ce este mai bine pentru simbolul Ploieştiului

Săptămâna această aţi afirmat că marca Petrolul a revenit la primărie. Va rugăm să explicaţi această afirmaţie

-           Am avut la dispoziţie şi am studiat contractul de cesiune de marcă încheiat între Primăria Ploieşti şi SC FC PETROLUL S.A. Ploieşti. Mă gândesc că la momentul la care Primăria a fost de acord să cesioneze gratuit şi fără vreo obligaţie financiară marca Petrolul către o firma privată, niciuna dintre părţi nu a putut anticipa dezastrul de azi. Şi, în acest context, a fost trecut falimentul că situaţie în care marca revine la municipalitate. Este scris negru pe alb.

Dar falimentul clubului nu este definiv.  Există un termen de apel de 7 zile. Nu trebuie să aşteptăm să treacă şi acest apel ?

-           Nu, în materia falimentului apelul nu suspendă executarea sentinţei de deschidere a falimentului. Hotărârea de intrare în faliment este executorie. De la dată de 22.06.2016 a reintrat în patrimoniul Primăriei marca şi, în acelaşi timp şi palmaresul. Pe de altă parte, dată fiind situaţia concretă, singura soluţie de evitare  unui faliment era plata datoriilor, ceea ce nu s-a întâmplat. Şi nici nu se va întâmpla vreodată. Aşa că, din punct de vedere procedural, totul este terminat. Repet, marca aparţine acum municipalităţii.

Din punct de vedere procedural ce trebuie făcut pentru a constata acest lucru ?

-           Sunt paşi de urmat, conform legii. În primul rând, pe baza sentinţei tribunalului trebuie promovată o hotărâre de consiliu local privind constatarea acestei situaţii, a falimentului cesionarului mărcii, SC PETROLUL PLOIEŞTI SĂ.  În aceeaşi hotărâre se va lua act de încetarea contractului de cesiune de marcă încheiat cu firma domnului Daniel Capră şi reintrarea mărcii în patrimoniul municipalităţii. Apoi, această hotărâre va trebui notată la OSIM, acolo unde a fost notată şi cesiunea. Sunt formalităţi simple. Şi trebuie făcute urgent cu privire la toate mărcile cesionate societăţii în faliment. Din câte ştiu sunt aproximativ  opt mărci în această situaţie.

Şi, după, ce urmează ?

-           Aici este adevărată problema. Am observat că deja s-au format grupuri de interese care dau târcoale acestei mărci. La întâlnirea pe care domnul primar Dobre a organizat-o cu mediul de afaceri şi cu suporterii nu prea s-a înghesuit lumea să aducă bani de acasă. Au fost doi sau trei oameni de afaceri, de altfel oameni cu stare şi cu bună reputaţie, dar nivelul de contribuţie anunţat a fost nesemnificativ. Nu poţi formă o echipa de top cu câteva sute de mii de euro. E vorba de o investiţie mult mai mare şi se pare că nu sunt doritori. În schimb, sunt mulţi doritori să “managerieze” aceste probleme, adică să aibă banii pe mână. Şi asta nu miroase a bine.

Aţi fost la această întâlnire ?

-           Nu, nu am fost invitat şi nici nu îmi place să mă bag singur în seamă. Mă gândesc că experienţa mea nu este considerată necesară de organizatori. Nu am o problemă cu asta.

S-a concluzionat că suporterii nu vor o echipă “clonată” fiind înlăturată posibilitatea de a forma o echipă în cadrul CSM Ploieşti

-           Da, am auzit şi nu mă miră. Cred că suporterii nu ştiu adevărul deoarece cei care au prezentat situaţia nu au vrut să respecte deontologia informării. Mai direct, au ascuns adevărul, inducând o stare de confuzie în rândul suporterilor.

Puteţi detalia ?

Sigur. SC FC PETROLUL PLOIEŞTI, firma care a intrat în faliment, este o continuatoare a clubului ASTRA PLOIEŞTI şi nu este veritabilul club FC PETROLUL PLOIEŞTI, cel care a învins Liverpool în anul 1966. Aşa că, echipa intrată în faliment a fost o “clonă” pe care ploieştenii au iubit-o necondiţionat. Adevăratul Petrolul a fost trimis prin liga a 4-a atunci când s-a  făcut fuziunea ASTRA-PETROLUL şi s-a desfiinţat, murind în tăcere. Sunt documente în acest sens. Ceea ce contează este marca şi nu structura organizatorică. Deci am avut o “clonă” până acum şi nu a fost problemă. Se încearcă să se inducă ideea că trebuie constituit un nou grup de oameni de afaceri care să preia marca şi să susţină cheltuielile. Însă, aici, se intră în conflict cu legea. Cesiunea gratuită de marcă este nelegală, ceea ce înseamnă că dacă se merge pe acest fir, va trebui organizată o licitaţie pentru folosinţă acestei mărci şi încheiat un contract adevărat, nu ce a fost încheiat cu firma în faliment. Cu garanţii financiare de bună comportare şi respect faţă de marcă şi Ploieşti şi cu plata folosinţei acestei mărci. Marca este bun public al Ploieştiului.

Dacă marca va fi păstrată de municipalitate, vom putea formă o echipa a Ploieştiului, iar cei care sunt aproape de fotbalul ploieştean vor putea avea rolul de sponsori. Eu cred că această din urmă variantă este viabilă. Avantajul acestei variante este acela că vom putea susţine echipa din bugetul local, aşa cum se întâmplă şi cu handbalul. Nu văd niciun impediment în acest sens. Practic, se pune problema ce vrem ? O “clonă” privată sau una “publică” ? În realitate, echipa care se va forma va fi adevărata echipă a Ploieştiului, cu marca noastră şi cu patrimoniul nostru. Nu e greu de înţeles. Dar trebuie ca suporterii să ştie adevărul. Şi ei au un cuvânt de spus. Iar eu zic că este cel mai important.