Agenţia spaţială americană a anunţat miercuri descoperirea a 715 planete noi, de departe cel mai mare număr de planete confirmate în acelaşti timp. Prin comparaţie, până ieri au fost descoperite, în tolal, 1.000 de planete în galaxia noastră.

Potrivit experţilor NASA, patru dintre aceste planete se află în aşa-numita zonă locuibilă de pe orbita unei stele, ceea ce înseamnă că ar putea susţine forme de viaţă. Cele 715 planete, care orbitează305 stele diferite, au fost reperate cu ajutorul telescopului spaţial Kepler şi verificate folosind o tehnică nouă, despre care cercetătorii spun că va duce la descoperiri planetare mai dese şi mai precise. Aceasta se bazează, în principal pe logica probabilităţii. În loc să caute orbeşte, echipa de cercetători s-a concentrat pe stelele susceptibile de a avea mai mult de o planetă în orbita lor.

„Am putut deschide strâmtoarea care ne oferă acces la filonul principal şi ne permite să descoperim de peste 20 de ori mai multe planete decât s-au găsit şi anunţat până acum, deodată”, a declarat Jack Lissauer, de la Centrul de Cercetare Ames al NASA, citat de cnn.com.

Lansat în 2009, observatorul spaţial Kepler a făcut parte din prima misiune NASA de a găsi planete similare Pământului, aflate în zone locuibile, adică la distanţa optimă faţă de stea pentru a avea o temperatură care permite existenţa apei în stare lichidă. 95% dintre planetele descoperite de Kepler sunt mai mici decât Neptun (acesta fiind de patru ori mai mare decât Pământul). Cele patru planete nou-confirmate aflate în zona locuibilă sunt de aproximativ două ori mai mari decât Terra, spun cercetătorii.