Modificările aduse vara aceasta legii farmaciei au deschis noi oportunităţi pentru sectorul vânzării de medicamente. Farmaciile fizice sunt ameninţate de o nouă formă de comerţ.

 

Noua lege permite comercializarea produselor OTC (Over-The-Counter) şi în online. Pe lângă suplimentele, dermatocosmeticele şi parafarmaceuticele ce puteau fi vândute şi livrate direct, acum opţiunile sunt mult mai diversificate. În continuare, produsele de tip RX pot fi listate în catalogul online, însă este obligatoriu să fie rezervate în farmacie şi ridicate personal.

 

„Dacă până acum retailerii de produse farmaceutice aveau reţineri în a investi într-un magazin online, modificarea legislativă ar trebui să îi convingă de oportunităţile oferite de un nou canal de vânzare, mult mai accesibil pentru toţi utilizatorii“, a declarat Doina Vîlceanu, Business Development Manager ContentSpeed, furnizor de soluţii software pentru sectorul comerţului electronic.

 

Această tendinţă este susţinută la nivel internaţional de Amazon, care a achiziţionat recent startup-ul farmaceutic PillPack pentru o sumă de aproximativ un miliard de dolari. Această mişcare a afectat giganţi precum Boots, CVS sau Rite Aid, a căror valoare de piaţă a scăzut cu 15 miliarde de dolari. În Asia, Alibaba Group a lansat platforma Alibaba Health în 2015, unde sunt înregistraţi 3.300 de parteneri, iar vânzările online anuale au ajuns la 3.2 miliarde de dolari în martie 2018.

 

Domeniul farmaceutic a fost, până acum, specific comerţului tradiţional, dar există o tendinţă din ce în ce mai pronunţată de migrare către digital. În România, o singură farmacie cu patru puncte de lucru şi un magazin online a depăşit cifra de afaceri de 68 de milioane de euro. Nişa este încă la început în comerţul electronic, dar farmaciile care aleg să vândă şi online vor deveni lideri de piaţă în următorii ani, este de părere Vîlceanu.

 

Luând în considerare că România este pe primul loc în UE la rata de creştere a comerţului electronic, iar volumul de vânzări este estimat la 3,5 miliarde de euro în 2018, piaţa farmaceutică online ar putea avea o creştere similară cu cele avute de sectoarele IT sau Fashion în anii anteriori.

 

 

 

 

Sursa:www.m.capital.ro