Procurorii de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Călăraşi au preluat, luni, cercetările de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Lehliu în dosarul privind accidentul de pe Autostrada A2 în care se fac verificări pentru ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă, infracţiuni în formă agravantă.

„Parchetul de pe lângă Tribunalul Călăraşi a preluat astăzi (luni - n.r.) dosarul penal având ca obiect investigarea producerii accidentului rutier de pe Autostrada A2, km 67, din dimineaţa zilei de 5 noiembrie 2016. Dosarul a fost înregistrat, iniţial, la Parchetul de pe lângă Judecătoria Lehliu-Gară”, a transmis Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

În dosar, anchetatorii au stabilit că în accidentul de sâmbătă de pe Autostrada A2 au fost implicate la 33 autovehicule, în condiţiile în care una dintre maşini a plecat de la locul accidentului ca să transporte doi pasageri rănţi. 

Anchetatorii au luat deja primele măsuri în urma accidentului şi au reţinut nouă permise de conducere ale unor şoferi care au fost implicaţi.

Accidentul de sâmbătă dimineţă este tratat drept accident de muncă deoarece unul dintre microbuzele implicate transporta agenţi de pază care se întorceau de la serviciu. Urmează ca procurorii să obţină documentele de angajare ale agenţilor de pază dar şi legate de felul în care se desfăşura transportul. Astfel au fost sesizaţi şi inspectorii Inspectoratului Teritorial de Muncă din Călăraşi.

Primul şofer care a fost implicat în accidentul de sâmbătă, pe autostrada A2, un instructor auto care încerca să ajungă la Brăila, spune că se afla pe banda a doua a autostrăzii şi a redus viteza până la 30 de kilometri pe oră atunci când a constatat că vizibilitatea este foarte slabă din cauza ceţii. De asemenea, surse din anchetă spun că ultima maşină care a intrat în vehiculele avariate şi blocate pe autostradă a rămas cu kilometrajul blocat la viteza de 118 kilometri pe oră.

„Eram prima maşină. A venit cineva din spate şi m-a lovit. Eram la volan, circulam pe banda doi. Se poate circula şi pe banda întâi şi pe banda doi. Nu eram staţionat. Am redus viteza pentru că scria pe panourile alea să reducem viteza. Eu am redus viteza, îmi apăr viaţa mea. Nu aveam elev. Mergeam la Brăila la o pomană”, spune Ion Marin Tira care este instructor auto.

Potrivit datelor din anchetă, Dacia Logan condusă de instructorul auto a fost lovită de un autoturism Volkswagen. Surse apropiate anchetei arată că ultima maşină care a lovit blocul de maşini avariate care erau pe autostradă avea kilometrajul blocat la viteza de 118 kilometri/oră.

Accidentul de sâmbătă dimineaţă este cel mai grav eveniment rutier produs vreodată pe Autostrada Soarelui, spun poliţiştii de la Poliţia Rutieră. Patru oameni au murit iar 57 au fost răniţi.

Dosarul penal deschis de procurori şi de poliţişti priveşte fapte de ucidere din culpă şi vătămare corporală, ambele infracţiuni comise în formă agravantă.