Copilotul avionului Germanwings prăbuşit marţi în sudul Franţei a refuzat să dechidă uşa pilotului şi a acţionat butonul de coborâre a aeronavei, ceea ce poate fi interpretat drept o intenţie de a distruge acest avion, a declarat joi procurorul din Marsilia, citat de La Depeche în ediţia online.

Cea mai probabilă cauză a catastrofei aeriene din Alpii francezi a fost anunţată, joi, de procurori. Potrivit primelor informaţii, copilotul a provocat intenţionat prăbuşirea avionului, în timp ce pilotul era încuiat în afara cabinei, a anunţat procurorul francez Brice Robin, pe baza informaţiilor furnizate de cutia neagră a aeronavei.

Copilotul, Andreas Lubitz, a rămas în viaţă până la impactul final, dar nu a răspuns apelurilor repetate ale pilotului, care încerca să intre în cabină.

Informaţiile oficiale au fost anunţate după ce presa începuse deja să speculeze pe tema evenimentelor ciudate de la bordul aeronavei.

Unul din cei doi piloti ai avionului Airbus A320 al companiei Germanwings care s-a prabusit in Alpii francezi a parasit cockpitul si nu a mai putut reveni, potrivit inregistrarilor sonore recuperate de anchetatori, a facut cunoscut joi dimineaţă, o sursa apropiata anchetei, citata de AFP.

"La inceputul zborului, se aude cum echipajul vorbeste normal, apoi se aude zgomotul unuia din scaune care este impins inapoi, o usa care se deschide si se inchide, zgomote care arata ca cineva bate in usa si apoi nu mai este nicio conversatie pana in momentul prabusirii", a mentionat aceasta sursa care a cunoaste continutul inregistrarilor si a confirmat o informatie publicata de jurnalul american New York Times.

Cei doi piloti vorbeau in germana. La sfarsitul zborului, alarma care indica apropierea de sol izbucneste, a adaugat aceeasi sursa, fara sa fie in masura sa precizeze daca este vorba de comandantul de zbor ori copilotul cel care a parasit cockpitul.

O alta sursa apropiata dosarului a dezvaluit AFP ca copilotul a intrat "recent in compania" germana Germawings (filiala a Lufthansa), "la sfarsitul lui 2013, cu cateva sute de ore de zbor la activ".

Nationalitatea sa nu este cunoscuta cu certitudine, a continuat sursa respectiva.

Aceste informatii provin de la audierea de catre anchetatori a cutiei negre care inregistreaza sunetele din cabina pilotilor. CVR-ul (cockpit voice recorder) a fost gasit marti la cateva ore dupa accident, iar lectura sa a fost facuta spre sfarsitul zilei de miercuri, potrivit Agerpres.