Compania Malaysian Airlines, care a pierdut două avioane într-o jumătate de an, şi-a modificat rutele de zbor pentru a ocoli Ucraina, după ce zborul MH17 a fost doborât de o rachetă, iar toţi cei 298 de oameni aflaţi la bord au murit. Ruta alternativă a Malaysian Airlines tranzitează acum spaţiul aerian al Siriei, ocolit de toate celelalte companii aeriene din lume, având în vedere că în Siria se desfăşoară, de trei ani, un violent război civil, scrie publicaţia Adevărul.
Doborârea avionului MH17 de către separatiştii din Ucraina, ridică numeroase semne de întrebare, mai ales că marile companii aeriene ocoleau de mult timp Ucraina, tocmai din cauza riscurilor. Conform datelor furnizate de serviciul Flight Radar 24, care monitorizează rutele de zbor ale companiilor aeriene, un avion Malaysian Airlines a tranzitat duminică spaţiul aerian al Siriei, considerat singurul cu adevărat închis şi evitat de toate aparatele de zbor. Un avion de tip Airbus A380 - cele mai mari din lume, care pot transporta până la 1.000 de pasageri, operat de Malaysian Airlines sub codul MH4, pe ruta Kuala Lumpur Londra, a tranzitat ieri spaţiul aerian al Siriei.
Siria are probabil singurul spaţiu aerian pe care, într-adevăr, îl evită toată lumea, spune Robertsson. Alte zone cu probleme, precum Coreea de Nord şi Somalia, sunt tranzitate de avioanele companiilor aeriene comerciale, spune Robertsson, adăugând că este foarte greu de verificat cât de des fac asta. Cele mai multe decizii privind rutele zborurilor sunt luate de compania aeriană, însă acestea trebuie să evite spaţiile aeriene închise, altfel riscă să fie doborâte. Zona în care s-a prăbuşit zborul MH17 al companiei Malaysian Airlines, care decolase de la Amsterdam cu destinaţia finală Kuala Lumpur, făcea parte dintr-un spaţiu aerian închis, însă restricţia se aplica numai pentru altitutini de până la 9.754 de metri. Zborurile la altitudini mai mari erau permise. Atunci când a fost doborât, avionul zbura la 10.058 de metri înălţime.