Codul Rutier este modificat din nou. Vizaţi de noile modificări sunt viitorii şoferi, dar şi instructorii auto. Elevii şcolilor auto ar putea da examenul auto oriunde în ţară, nu doar în localitatea de domiciliu.

 

Noi modificări în Codul Rutier 2022

Viitorii şoferi candidaţii ar putea să dea examenul auto la orice autoritate competentă de pe teritoriul României, nu doar în localitatea unde au domiciliul, aşa cum este în momentul de faţă. Acest lucru este unul pozitiv, deoarece ar putea reduce aglomeraţia şi programările care acum se fac pe termen lung.

 

De asemenea, tot de acolo ar putea ridica şi permisul auto. Totodată, schimbările vizează modul în care candidaţii fac şcoala de şoferi în care se pregătesc. Cei care vor să obţină permisul auto vor fi nevoiţi să dea mai întâi examenul teoretic, abia apoi să facă orele de pregătire practică.

 

Această nouă regulă a fost introdusă deoarece, în momentul de faţă, durează câteva săptămâni sau chiar luni pentru ca elevii să fie programaţi pentru proba de traseu.

 

Ultima modificare este aceea că, în momentul în care elevii vor da examenul auto practic, în maşină să fie prezent atât poliţistul, cât şi instructorul auto. Parlamentarii sunt de părere că acest lucru ar reprezenta un sprijin psihologic pentru candidaţi.

 

Noul proiect se află deocamdată în dezbatere la Senat. Mai întâi trebuie să treacă de camera decizională, Camera Deputaţilor, apoi va fi promulgat de preşedinte pentru a intra în vigoare.

 

Fără pedepse pentru comportament agresiv şi dovadă cu drept de circulaţie pentru vitezomani

Deputaţii de la PSD, UDMR şi PNL au votat în bloc pentru eliminarea articolului care definea comportamentul agresiv la volan. Conducătorul auto era sancţionat cu suspendarea permisului pentru 30 de zile pentru asemenea abateri.

 

De asemenea, şoferii vitezomani prinşi pe radar care circulă cu peste 70 km/h peste limita maximă de viteză primesc dovadă cu drept de circulaţie, asta după ce li se suspendă permisul.

 

„Cred că nu va mai fi o spaimă la fel de mare radarul. Pentru că practic se merge către respectarea normei de viteză atunci când trecem prin dreptul aparatului radar şi apoi mersul cu orice altă viteză, că din moment ce nu putem fi opriţi, din moment ce constatarea se face fără oprire, nu mai există consecinţe. Legile fizicii rămân aceleaşi. Tot la 62 de km pe oră, impact frontal cu obstacol fix, un om nu mai poate supravieţui indiferent ce spune legea”, a spus Emil Gâtej, expert în conducerea defensivă.

 

Din păcate, ţara noastră se află pe ultimul loc în UE în clasamentul siguranţei rutiere. Numărul şoferilor care circulă peste viteza legală va creşte dacă aceste măsuri sunt adoptate, spun experţii în conducere defensivă.

 

 

 

Sursa: www.playtech.ro