Aproape trei sferturi dintre cei 10.000 de elevi consultaţi în cadrul unui sondaj doresc să nu mai susţină teze. Ei vor înlocuirea acestora cu mijloace de evaluare sumativă, potrivit reprezentanţilor Consiliului Naţional al Elevilor.

 

Consiliul Naţional al Elevilor (CNE) a început o consultare la care au răspuns, până acum, peste 10.000 de elevi din toată ţara.

 

„Dintre elevii care au participat la consultarea noastră, peste 70% îşi doresc eliminarea tezelor şi înlocuirea acestora cu mijloace de evaluare sumativă, axate pe feedback, astfel încât această formă de evaluare de etapă să reprezinte cu adevărat o oportunitate pentru elevi de a îşi analiza progresul şi de a stabili, alături de profesori, paşii pe care trebuie să îi urmeze pentru a îşi acoperi lacunele din învăţare”, au declarat reprezentanţii CNE.

 

„Reforma în evaluare nu mai suportă amânare!”

Majoritatea respondenţilor ar fi de acord cu introducerea unor evaluări unitare, cu subiect unic la nivel naţional. Aceasta ar urma să aibă loc la începutul şi sfârşitul anului şcolar, astfel încât să poată fi realizată o analiză clară a evoluţiei pe care elevii o au în timpul anului şcolar.  Reprezentanţii CNE afirmă că reforma în evaluare nu mai trebuie amânată, evaluarea în România pierzându-şi importanţa.

 

„Suntem cu toţii conştienţi că evaluarea din România şi-a pierdut relevanţa, fără să pună accent pe necesitatea însuşirii unor competenţe-cheie atât de necesare în rândul absolvenţilor. Reforma în evaluare nu mai suportă amânare! Consiliul Naţional al Elevilor solicită ferm Ministerului Educaţiei să respecte voinţa elevilor şi să implementeze modificări de substanţă în sistemul de evaluare, astfel încât acesta să devină unul obiectiv şi, mai ales, calitativ”, au afirmat reprezentanţii CNE.

 

Miercuri, în Comisia de Dialog Social a Ministerului Educaţiei se va discuta propunerea de structură a anului şcolar 2022-2023.

 

 

 

Sursa: www.zin.ro