Cei care au maşini mai vechi de 15 ani au toate şansele să plătească un impozit mai mare. Valoarea acestuia va fi stabilită de primarii şi ar putea ajunge şi la 900 de lei pe an.

 

Pe de altă parte, autorităţile au în plan să îi ajute pe oamenii fără posibilităţi financiare să îşi schimbe maşinile vechi. Se discută despre aproximativ 3 mii de euro. Măsurile sunt discutate la nivelul Guvernului, pentru a descuraja importul de maşini la mâna a doua.

 

În România sunt în total 8 milioane de maşini. 4 din zece maşini au mai mult de 17 ani, spune ministerul mediului. Adică este un parc auto extrem de bătrân. Pentru Comparaţie media vârstei unei maşini din România este cu cinci ani mai mare decât a unei maşini din Uniunea Europeană.

 

Parcul auto a îmbătrânit accelerat după ce România a scos orice formă de descurajare a importurilor de autoturisme vechi, spune ministrul mediului. Barna Tanczos susţine că Uniunea Europeană este în pragul unei revoluţii auto, pe care românii nu o conştientizează.

 

Din 2035, Comisia Europeană îşi propune ca toate modelele vândute de dealerii auto în Uniune, inclusiv în România, să fie electrice, fără emisii de carbon. Până atunci, ţara noastră trebuie să rezolve problema gravă a rablelor de pe străzi şi să reducă poluarea.

 

La nivelul coaliţiei de guvernare se discută un pachet de măsuri prin care românii cu venituri mici, proprietari de rable, să fie ajutaţi să-şi cumpere maşini mai puţin poluante. Pe de altă parte, cei care au bani - ar urma să fie descurajaţi să-şi folosească maşinile vechi.

 

Surse apropiate negocierilor din Coaliţie spun că una dintre variantele discutate prevede ca programul Rabla să fie suplimentat, iar fiecare primărie să ajute cu bani cetăţenii vulnerabili să-şi schimbe maşinile vechi şi poluante cu unele noi, mai puţin poluante.

 

Cei cu venituri mici ar putea primi până la 3000 de euro. Prin programul Rabla primesc 1500 de euro, dacă îşi cumpără o maşină pe motorină sau benzină.

 

Banii ar putea veni din fondul pe care Uniunea Europeană ar vrea să-l instituie la nivel european ca să-i ajute pe oamenii fără resurse financiare să nu mai polueze cu maşinile pe care le conduc.

 

Se pregăteşte însă şi o măsură de descurajare. Ar urma să fie modificat codul Fiscal, astfel încât primăriile să aibă dreptul să impună impozite mari pentru maşinile vechi. De pildă, proprietarul unei maşini de peste 15 ani ar putea să plătească un impozit de cel puţin 900 de lei.

 

De asemenea, Comisia Europeană propune introducerea unei taxe în carburant pe care şoferii să o plătească în statele membre care nu au reuşit să reducă poluarea pe şosele. Ca să intre în vigoare, ideea trebuie aprobată şi de Parlamentul Uniunii Europene.

 

 

 

 

 

Sursa: www.stirileprotv.ro