Accidentul aviatic de la Strejnicu, în care a murit unul dintre cei mai experimentaţi piloţi din România, ar fi fost înregistrat chiar de pilot. Anchetatorii au găsit în epava avionului Suhoi 31 o cameră de filmat ce urmează să fie analizată de experţi. 

 

Investigatorii nu exclud o cauză medicală care să fi dus la tragedie, dar iau în calcul şi o defecţiune tehnică a aparatului de zbor.

 

Locul în care s-a prăbuşit avionul de acrobaţie Suhoi 31, pilotat de Dan Ştefănescu, a fost cercetat de criminalişti şi investigatori.

 

Surse apropiate de anchetă susţin că întreaga scenă a catastrofei ar fi fost urmărită de la sol de doi martori oculari care spun că aparatul ar fi căzut necontrolat de la o înalţime relativ mică. Aşa s-ar explica de ce nu a luat foc aeroanava la impactul cu solul. Pilotul ar fi murit strivit de greutatea aeronavei.

 

Florentina Ilioiu, Parchetul Curţii de Apel Ploieşti: ”S-a efectuat cercetarea la faţa locului. Pe parcursul acestei activităţi au fost găsite camera cu care filma exerciţiile acrobatice, precum şi un ceas inteligent conectat la telefonul mobil, obiecte importante în aflarea motivului prăbuşirii. În cauză s-a dispus şi efectuarea autopsiei pentru a se stabili dacă a existat sau nu o cauză medicală”.

 

Legiştii vor stabili dacă nu cumva pilotul Dan Ştefănescu a făcut în timpul zborului un infarct sau un atac cerebral care să îl fi împiedicat să mai controleze avionul.

 

Din momentul în care a decolat de pe aerodromul de la Băneşti şi s-a îndreptat spre Strejnicu, unde făcea exerciţii de acrobaţie, experimentatul Yaker avea la el şi o paraşută pe care însă nu a mai apucat să o deschidă.

 

Se ia în calcul şi o cauză tehnică

Colegii şi experţii care au fost la locul tragediei spun că ancheta trebuie să ia în calcul şi o cauză tehnică. Nu este exclusă o cedare de material în timpul manevrelor de acrobaţie.

 

”Virgil Clapon, expert judiciar aeronautică: Pot fi şi cauze tehnice care se determină mai greu, pe bază de expertiză tehnică judiciară de specialitate, analizând situaţia reală.

- Se ia în calcul şi ipoteza unei cedări de material, ipoteza plierii aripii şi de aici să apară această cădere necontrolată?

- Este posibil şi aşa ceva, cauzată de o oboseală de material. Depinde cum a fost respectat programul de întreţinere, dacă s-au făcut toate lucrările, dacă nu a apărut cumva, accidental, mai înainte de durata care e preconizată ca să înlocuieşti o piesă vitală, să fi apărut vreo fisură”.

 

Epava avionului deţinut chiar de pilotul Dan Ştefănescu a fost preluată în custodie de Autoritatea de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile, care o cercetază în amănunţime, într-un hangar, lângă aeroportul Băneasa. Concluzii preliminare ar putea fi gata peste câteva zile.

 

 

 

Sursa: www.stirileprotv.ro