Dacă eşti client la Banca Transilvania şi ai început să primeşti nişte emailuri nesolicitate prin care ţi se atrage atenţia asupra securităţii contului tău bancar, ar fi bine să le ignori. Sunt şanse mari să-ţi pună în pericol finanţele.

 

Într-o perioadă în care românii se confruntă oricum cu un val masiv de scumpiri, hackerii par să fie mai eficienţi ca niciodată în a te lăsa fără bani în cont. Cel mai recent val de atacuri la adresa finanţelor românilor vizează în special clienţii Banca Transilvania şi este de tip phishing. Pe marginea acestui subiect a fost deja emis un avertisment de către Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) şi Banca Transilvania. Ca mesajele primite de către utilizatori să fie convingătoare, acestea sunt însoţite de identitatea vizuală a băncii. Cu alte cuvinte, par a fi oficiale. Doar expeditorul diferă, deşi, chiar şi acolo, dacă nu vezi adresa din spate, numele figurează ca BTPay Transilvania.

 

Avertismentul Banca Transilvania pentru toţi clienţii

„Iniţiatorii campaniei frauduloase copiază elemente de brand corespondente Băncii Transilvania, pentru a crea site-uri-capcană, care vor arăta similar cu cele oficiale. Persoanele vizate de aceste mesaje sunt convinse să-şi introducă date sensibile pe aceste site-uri, prin folosirea unor tactici de inginerie socială, inclusiv mesaje alarmiste prin care cer potenţialelor victime actualizarea datelor sau validarea acestora, sub presiunea aplicării unor potenţiale sancţiuni. Atacatorii trimit astfel de mesaje aleatoriu, fără o ţintă specifică şi fără să aibă acces la o bază de date cu clienţi Banca Transilvania. Pur şi simplu, tentativele de phishing sunt transmise către email-uri din România, în speranţa că, printre ele, sunt şi adrese ale unor clienţi Banca Transilvania”, se arată în comunicatul DNSC emis împreună cu Banca Transilvania.

 

Este important de reţinut că Banca Transilvania nu ar face niciodată astfel de solicitări prin email, iar dacă trăieşti cu impresia că ai căzut pradă unui atac de tip phishing în raport cu BT, ar fi bine să contactezi serviciul clienţi la numărul – 0264 594 337. Ca alternativă, poţi apela numărul de urgenţă al DNSC – 1911, dedicat raportării de securitate cibernetică sau să trimiţi un email la [email protected].

 

În teorie, într-o astfel de situaţie, soluţiile sunt mult, dar cel mai important este comportamentul preventiv. „Verificaţi mereu adresa reală a expeditorului – chiar dacă aparent este un mail trimis de banca, când daţi click pe detalii va afişa o adresă diferită decât cea aparentă, sau cea folosită în mod uzual de banca dumneavoastră.   Asiguraţi-vă că sunteţi pe site-ul oficial al băncii căreia urmează să îi transmiteţi datele personale şi că cererea este una legitimă Cu alte cuvinte, trebuie să fii cât se poate de precaut în a deschide emailurile ce pare să vină de la bănci, iar dacă ai vreun dubiu, ar fi bine să suni la bancă pentru a te asigura dacă ai sau nu vreo problemă în relaţia cu instituţia bancară”, precizează sursa citată.

 

 

 

Sursa: www.playtech.ro