Florin Cîţu a dezvăluit că doreşte să-i descurajeze pe români cu privire la aducerea maşinilor la mâna a doua din străinătate. Potrivit premierului, această descurajare ar trebui să fie făcută printr-o motivaţie pozitivă, aşa cum a dat asigurări în cadrul negocierilor pentru Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
 
Românii nu vor mai avea voie să aducă maşini poluante în ţară
 
Florin Cîţu a dezvăluit că nu cunoaşte încă mecanismul prin care îi va determina pe cetăţeni să nu mai aducă maşini SH din străinătate, însă are în plan o abordare constructivă, care să-i motiveze să se alinieze aceluiaşi scop.
 
Premierul a mai adăugat şi faptul că nu şi-ar dori să introducă taxe noi, deoarece, cetăţenii sunt mai receptivi să plătească taxele atunci când ele rămân neschimbate, instalându-se conformarea voluntară.
 
„Nu este vorba încă despre taxare, este vorba despre a găsi un mecanism de a-i demotiva pe cei care aduc în România maşini poluante. Încă nu ştim cum va arăta acest mecanism, dar este o asumare în acest PNRR de a avea un mecanism de a demotiva pe cei care încearcă să aducă maşini la mâna a doua în România.
 
Aici trebuie să fim foarte atenţi cum punem lucrurile în perioada următoare. Intră în strategia de reducere a emisiilor de carbon.
 
Vom vedea ce metodă găsim, poţi să creezi şi motivaţii pozitive. Asta cu taxele… eu de când am venit am spus că nu vreau să bag taxe şi m-am ţinut de cuvânt. Mi s-a spus „vei avea probleme cu banii la buget”, „nu vei putea să ţii lucrurile în frâu”…
 
Ei, uitaţi-vă că am reuşit. Şi este al doilea an. Premieră în ultimii 30 de ani, nu am modificat nimic la codul fiscal, nu creştem taxe, ba, mai mult, am reuşit un lucru în premieră, în ultimii 30 de ani – conformarea voluntară a crescut.
 
Am arătat că atunci când păstrezi taxele şi ai predictibilitate, oamenii plătesc taxe mai mult decât înainte. Deci gradul de conformare voluntară a crescut”, a declarat acesta, la Digi24.
 
Ce tip de motivaţie s-ar putea folosi
 
Pentru a evita traficul de maşini SH, aduse din străinătate, Florin Cîţu se gândeşte să se folosească de motivaţii pozitive similare cu programul „Rabla”, prin care oamenii să fie încurajaţi să renunţe la maşina vechi, în favoarea unei noi maşini, adăugând o diferenţă de bani.
 
Premierul a atins şi subiectul rovinietei, despre care nu cunoaşte încă detalii, însă a lăsat de înţeles că un posibil cost al acesteia ar fi legat de mai mulţi factori, precum, numărul de km parcurşi, greutatea maşinii şi alţi factori.
 
„Vom descuraja oamenii să mai cumpere maşini second hand prin motivaţie pozitivă. Uitaţi-vă la programul Rabla. Programul Rabla este o motivaţie pozitivă. Creăm un mecanism prin care oamenii sunt motivaţi să-şi ia o maşină nouă.
 
În ceea ce priveşte rovinieta, este o propunere pe care o vom discuta în detaliu cu experţii Comisiei Europene de a lega de kilometri parcurşi, greutate şi alţi indicatori”, a concluziont acesta.
 
 
 
 
Sursa: www.playtech.ro