Conform comunicatului emis de autorităţi, controalele vizează următoarele:

 

  • verificarea utilizării unor eventuale practici comerciale incorecte sau înşelătoare în relaţia cu consumatorii de energie electrică (ANPC);
  • verificarea modului în care sunt respectate dispoziţiile legale privind transmiterea către consumator a confirmării încheierii contractului, pe un suport durabil, într-un termen rezonabil din momentul încheierii contractului la distanţă şi cel târziu la momentul livrării produselor sau înainte de începerea prestării serviciului solicitat (ANPC);
  • verificarea modului în care sunt respectate dispoziţiile legale privind emiterea lunară a facturii pentru energia electrică furnizată clienţilor finali alimentaţi în regim de serviciu universal (ANRE);
  • verificarea modului în care sunt respectate dispoziţiile legale privind facturarea de către furnizor a consumului energiei electrice în perioada cuprinsă între două citiri consecutive a aparatului de măsurare efectuate de operatorul de reţea (ANRE);
  • verificarea respectării de către furnizorii de ultimă instanţă a obligaţiei de a-şi informa, pe tot parcursul anului 2021, clienţii casnici beneficiari de serviciu universal cu privire la ofertele concurenţiale proprii aplicabile şi la dreptul de a încheia un contract pe piaţa concurenţială cu oricare furnizor licenţiat (ANRE).

 

Pe măsura finalizării, concluziile acţiunilor de control desfăşurate la furnizorii de energie electrică vor fi făcute publice, transmite ANRE.

 

 

 

 

 

sursa: www.biziday.ro