Ministrul Educaţiei vrea să aducă şcoală românească în secolul 21, începând cu stimularea performanţei în rândul profesorilor prin bani mai mulţi.

 

Cadrele didactice din România au posibilitatea să vadă bani mai mulţi la salariu dacă elevii lor vor face performanţă, un concept care ar fi trebuit implementat de 30 de ani în ţara noastră. Acest proiect a fost detaliat de curând de către Ministerul Educaţiei şi nu va afecta negativ salariile profesorilor sau învăţătorilor, doar într-un mod pozitiv, unde va fi cazul.

 

Practic, ministrul Sorin Cîmpeanu a făcut referinţă la ideea introducerii ”componentei salariale de motivare”, în funcţie de performanţă. Particularităţile acestui nou mecanism de stimulare economică sunt detaliate în Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. „Există merite deosebite care trebuie recunoscute şi trebuie să existe şi motivaţie”, a spus Cîmpeanu.

 

Referinţele la aceste iniţiative au fost făcute la finalul şedinţei de guvern de ieri, când ministrul a fost întrebat de opinia sa vizavi de nemulţumirile cadrelor didactice legate de amânarea majorărilor salariale. „Cadrele didactice din România merită cu siguranţă un regim motivant de salarizare”, a răspuns atunci ministrul Educaţiei. „Există posibilitatea, o să discutăm cu miniştrii de resort şi cu premierul, să introducem, poate, o componentă salarială de motivare, în funcţie de performanţă, prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, spre exemplu”, a adăugat oficialul.

 

În contextul scăderii semnificative a natalităţii din România, ministrul a atras însă atenţia asupra unui detaliu mai puţin luat în calcul în buletinele de ştiri. El a explicat că în costul standard per elev componenta destinată salariilor s-a dublat în ultimii patru ani, din 2016 până în 2020, de la 3.024 de lei la 6.111 lei. Cu alte cuvinte, sunt oameni care câştigă aceiaşi bani pe jumătate din elevi sau de două ori mai mulţi pe interacţiunea cu acelaşi număr de elevi.

 

Este important de reţinut că ministrul nu a criticat în niciun moment performanţa învăţătorilor şi profesorilor în pandemie. „Profesorii din România au făcut faţă cât se poate de bine, în condiţiile în care sisteme de educaţie recunoscute ca fiind mai avansate ca cel din România au avut dificultăţi în a convinge cadrele didactice să se implice în predarea online fără echipamente, fără o instruire specifică. În România cadrele didactice au făcut eforturi fiecare cum s-a priceput mai bine pentru ca procesul de învăţământ să continue. Deci, există merite deosebite care trebuie recunoscute şi trebuie să existe şi motivaţie”, a adăugat Sorin Cîmpeanu.

 

 

 

Sursa: www.playtech.ro