Datele prezentate Ministerul Educaţiei şi analizate de Consiliul Naţional al Elevilor arată că 46% dintre elevii din mediul rural au luat note sub 5 la Matematică, faţă de doar 19,6% dintre elevii de la oraşe. La Limba română, 26% dintre elevii din mediul rural au luat note sub 5, în vreme ce la oraşe procentul acestora este de doar 10%.

 

În privinţa mediei dintre cele două materii, 38% dintre copiii de la ţară care s-au înscris la examen au picat, faţă de 15%, procentul pentru cei din urban.

 

Într-un comunicat de presă, Consiliul Naţional al Elevilor atrage atenţia că “Suspendarea cursurilor online nu reprezintă factorul determinant al acestor discrepanţe, ci doar un aspect care a adâncit aceste diferenţe. Sărăcia, excluziunea socială sunt factori care atenuează procesul instructiv-educativ, motiv pentru care aceşti factori nu trebuie trecuţi cu vederea.”

 

Reprezentanţii elevilor au cerut Ministerului Educaţiei să ia măsuri concrete pentru a se asigura că statutul socio-economic al copilului nu va mai influenţa performanţa şcolară.

 

 

 

 

Sursa: www.biziday.ro