Legea poliţelor RCA va fi schimbată din nou, pentru ca România să evite sancţiuni de la Comisia Europeană.

 

Modificările propuse de Ministerul Finanţelor ar face ca şoferii consideraţi „păguboşi″ de firmele de asigurări, pentru că au provocat daune, să plătească mai mult pentru aceste asigurări obligatorii. Asta în vreme ce şoferii corecţi ar putea plăti mai puţin decât în prezent.

 

Una dintre modificările propuse de Ministerul Finanţelor la legea poliţelor RCA se referă la şoferii „cu risc ridicat″, adică la cei care produc daune. Ei ar plăti mai mult pentru poliţele RCA, spun specialiştii din domeniu.

 

Bogdan Andriescu, specialist asigurări: „În prima fază, va fi o diversificare a tarifelor, nu o creştere a mediei tarifelor. Cei care sunt mai păguboşi vor plăti mai mult, iar cei care sunt mai corecţi în trafic vor plăti mai puţin, deci vor fi încurajaţi care nu au daunalitatea prea mare.”

 

Reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară spun însă că schimbările propuse „nu sunt de natură să creeze premisele escaladării tarifelor de prima RCA″.

 

 „În momentul de faţă, nu există o presiune pe tarifele de prima RCA, iar modificările propuse (...) nu sunt de natură să creeze premisele escaladării acestora în perioada care urmează.”

 

Proiectul de lege vine după ce Comisia Europeană a avertizat că actuala legislaţie îngrădeşte libertatea asiguratorilor de a-şi stabili propriile prime.

 

Acum, Ministerul Finanţelor vrea ca firmele să nu mai primească recomandări de la Autoritatea de Supraveghere Financiară înainte de a-şi stabili tarifele. Asta pentru a înlătură „percepţia ca ASF dictează tarifele RCA″. Autoritatea spune însă că va continua să monitorizeze piaţa şi să publice tarifele de referinţă calculate de către un expert independent.

 

Pe de altă parte, asiguratorii spun că modificările legislative nu rezolvă problemele pe care le întâmpină în unele service-uri auto şi care influenţează preţurile RCA.

 

Mădălin Roşu, BAAR: „În zona de reparaţii autovehicule am observat o inflaţie care nu poate fi explicată - sunt maşini care costă câteva de mii de euro, iar reparaţia este chiar şi dublul maşinii, lucrul ăsta trebuie reglat.”

 

Proiectul de lege aduce şi o altă noutate: contractul RCA nu va mai putea fi suspendat, în caz că nu circulaţi cu maşina, aşadar dacă maşina este înmatriculată atunci trebuie să aveţi şi o poliţă RCA valabilă. Până acum legea permite suspendarea contractului RCA la pachet cu predarea plăcutelor de înmatriculare.

 

În prima jumătate a anului, o poliţă RCA costă în medie 617 lei, puţin mai mult faţă de anul trecut, potrivit datelor oficiale. În acelaşi timp, companiile de asigurări au plătit daune de 8.400 de lei în medie, cu 10 procente în plus faţă de 2018.

 

 

 

 

Sursa: www.stirileprotv.ro