Problema pierderii, distrugerii ori furtului cardului de sănătate poate fi rezolvată fără foarte multe bătăi de cap, cu condiţia să respectaţi anumiţi paşi.
Utilizarea cardului naţional de sănătate este obligatorie încă de la începutul anului 2015, pentru toţi cei care se prezintă la medicul de familie, policlinicile şi spitalele de stat.
Totuşi, ce trebuie să facem în situaţiile în care, din diferite motive, acest dispozitiv a fost pierdut, distrust, furat ori completat cu date eronate?
Potrivit reprezentanţilor Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, asiguratul poate solicita, în cel mult 15 zile calendaristice de la momentul pierderii, furtului, deteriorării sau modificării datelor de identificare, unui card-duplicat în baza unei cereri şi a unei declaraţii pe propria răspundere.
Cererea se va depune la casa judeţeană în evidenţa căreia se află, împreună cu următoarele documente:
- copia actului de identitate, dovada plăţii contravalorii duplicatului cardului şi distribuirii acestuia (în situaţii de pierdere, furt sau deteriorare)
- copia actului de identitate sau alte acte doveditoare privind modificarea datelor personale, cardul de sănătate emis iniţial, dovada plăţii contravalorii duplicatului cardului şi distribuirii acestuia (pentru modificarea datelor personale)
- copia actului de identitate, dovada plăţii contravalorii duplicatului cardului şi a distribuirii acestuia (pentru alte situaţii justificate)
- copia actului de identitate, cardul de sănătate (în caz de defecţiuni tehnice, erori în informaţiile înscrise sau imposibilitatea de a fi folosit din motive tehnice de funcţionare).
Exceptând ultima situaţie, în toate celelalte cazuri, solicitantul va avea de plătit o taxă în valoare de 15 lei. Noul card va ajunge la proprietar în cel mult 30 de zile, interval în care persoana în cauză dovedeşte calitatea de asigurat cu adeverinţa de înlocuire a cardului de sănătate, pe care o primeşte la momentul depunerii cererii.