Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Otopeni, principala poartă aeriană a României, le cere pasagerilor să se prezinte la aeroport cu trei ore înainte de ora programată a zborului, mai ales dacă au curse dimineaţa, arată un anunţ postat pe site-ul aeroportului, care motivează măsura prin creşterea numărului de curse pe perioada verii. O analiză publicată de News.ro în luna martie arată că, în relatitate, cozile mari şi aglomeraţia de pe aeroportul din Otopeni i-au afectat pe pasageri şi înainte de începerea sezonului estival, iar explicaţia este lipsa proiectelor de extindere şi modernizare a aeroportului şi apropierea de limita de trafic, moment în care serviciile aeroportului riscă să fie complet depăşite de numărul prea mare de pasageri.

"Având în vedere creşterea considerabilă a traficului în perioada estivală, în care sunt introduse în programul de zbor numeroase curse charter, recomandăm pasagerilor să se prezinte la aeroport cu trei ore înainte de ora zborului. Această recomandare se adresează, în special, pasagerilor care au cursa programată în intervalul orar 05:00 – 08:00", arată un anunţ postat pe site-ul Aeroportului Internaţional Henri Coandă.

Însă aglomeraţia de pe aeroport este o realitate cu care se confruntă pasagerii de multe luni, chiar şi după ce aeroportul a luat, în 2016, câteva măsuri de adăugare a unor ghişee suplimentare pentru poliţiştii de frontieră care controlează documentele de călătorie.

În luna martie, News.ro a publicat o analiză care semnala situaţia şi puncta cauzele problemelor de pe aeroportul Otopeni.

Anul trecut, traficul de pe aeroportul din Otopeni a ajuns la aproape 11 milioane de pasageri, iar pentru acest an este estimată o creştere cu circa 15%, ceea ce ar însemna aproape 13 milioane de pasageri, aproape de limita maximă pe care aeroportul o poate gestiona fără a afecta grav confortul pasagerilor.

"”Pentru Henri Coandă am propus mai demult soluţia construirii unui terminal nou. În decembrie, pe Henri Coandă, am aşteptat o oră şi jumătate. Apar, în ore de vârf, zone de gâtuire a traficului, la filtre, la controlul paşapoartelor”, a explicat pentru News.ro, în luna martie, preşedintele Asociaţiei Piloţilor şi Proprietarilor de Avioane din România (AOPAR), Radu Merica.

Până în prezent, nici Ministerul Transporturilor, care controlează aeroportul, nici conducerea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) nu au anunţat planuri concrete de extindere a aeroportului Otopeni.

Potrivit unor specialişti consultaţi de News.ro, singura variantă va fi redeschiderea, cel târziu anul viitor, a aeroportului Băneasa pentru cursele regulate.

În prezent, aeroportul Băneasa are un trafic infim, după ce şefii din Transporturi au decis ca aeroportul să fie destinat doar pentru curse de business.