14% dintre români merg lunar la cumpărături în mall şi numai 1,7% din populaţie merge la bibliotecă pentru a citi, arată "Barometrul de Consum Cultural" publicat, luni, de Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală (INCFC).
Muzică
Consumul de muzică specifică activităţii filarmonicilor cunoaşte valori foarte mici pentru populaţia generală a României. 80,6% dintre respondenţi au declarat că nu merg la astfel de evenimente, iar 15,2% afirmând că "merg mai rar". Procentul non-consumatorilor este mai mare în rândul femeilor, 0,5%, faţă de 0,9% bărbaţi care merg săptămânal la filarmonică.
În cazul operei şi operetei, situaţia consumului este similară cu cea a filarmonicii. Asemenea evoluţiei înregistrate în cinematografe, segmentul "non-consumatorilor" de operă şi operetă a scăzut în ultimii 10 ani cu aproximativ 10 procente. În cazul operei şi operetei, bărbaţii sunt cei care se arată mai interesaţi să meargă o dată la 2-3 luni (0,8%) în raport cu femeile care aleg opera lunar (0,5%).
Teatru
În ceea ce priveşte teatrul, numărul "non-consumatorilor" a scăzut în ultimii 10 ani cu aproximativ 14%, fiind vorba de cea mai mare scădere înregistrată în rândul unei forme de consum cultural public pentru care s-au cules date.
Merg într-o mai mare măsură la teatru femeile, persoanele tinere cu vârsta de până la 34 de ani şi cele cu un nivel mai ridicat de educaţie. La fel ca în cazul majorităţii tipurilor de consum cultural public, persoanele din mediul rural sunt dezavantajate în ceea ce priveşte participarea la viaţa culturală. Indiferent de mediul de rezidenţă, bărbaţii aleg să meargă la teatru o dată la 4-6 luni (8,8%), în timp ce 5,8% dintre femei merg lunar, 5,2% - o dată la 2-3 luni, iar 5,3% - o dată la 4-6 luni.
Festivaluri
Pe de altă parte, consumul cultural public practicat cu ocazia evenimentelor de tip festival cunoaşte valori bune pe segmentele "o dată la 2-3 luni" şi "o dată la 4-6 luni".
8,1% dintre respondenţi merg de aproximativ patru ori pe an la acest tip de evenimente, iar 11,4%, de aproximativ două ori pe an. Este important de menţionat că variabila nu diferenţiază în ceea ce priveşte tipul de festival (muzică, film, teatru) şi nici modalitatea de acces (cu plată sau gratuit).
În cazul festivalurilor, şi bărbaţii şi femeile participă mai degrabă o dată la 4-6 luni, cifrele fiind de 12,4%, respectiv 10,5%.
Cinematograf
În anul 2014, din populaţia analizată la nivel naţional, 5,7% a mers cel puţin o dată pe lună la cinematograf. Prin comparaţie cu anul 2005, segmentul de "non-consumatori" este mai mic în cazul bărbaţilor decât în cel al femeilor, 58% în comparaţie 67,2%.
Situaţie de aşteptat, ţinând cont de diferenţele de acces la infrastructura de distribuţie şi venituri, în mediul rural, fracventarea cinematografelor cunoaşte valori mult mai mici, mai exact aproape 75% dintre respondenţi nu merg deloc să vizioneze filme în sălile de proiecţie.
Bibilioteci
Nici în cazul bibliotecilor situaţia nu este îmbucurătoare. Astfel, la nivelul populaţiei generale, în 2014, 79,2% dintre respondenţi nu au mers în sălile de lectură pentru a citi. Din rândul celor care accesează ofertele bibliotecilor se evidenţiază persoanele mai degrabă tinere, până în 34 de ani, şi cu un nivel mai ridicat de educaţie, cel puţin liceu.
În cazul consumului de cărţi de la biblioteci, cei mai mulţi bărbaţi preferă să meargă săptămânal (0,7%) sau mai rar (13,5%), faţă de cele mai multe femei care merg o dată la 4-6 luni (5,6%) sau mai rar (10,6%).
Muzee
Activitatea de vizitare a muzeelor şi expoziţiilor cunoaşte o scădere a procentului celor care sunt total absenţi, cu o valoare mai mică decât în cazul cinematografului, operei şi teatrului, respectiv 6%.
Chiar dacă a înregistrat o scădere mai mică a numărului de "non-consumatori", segmentul acestora este inferior celorlalte cazuri menţionate. Astfel, vizitarea spaţiilor expoziţionale este reprezentată mai bine în cazul categoriilor "o dată la 2-3 luni" (5,2%) şi "o dată la 4-6 luni" (10,6%).
Plimbări, sport şi cumpărături
De asemenea, 8,4% dintre respondenţi merg în excursii cel puţin o dată pe lună, plimbările prin parcuri şi zone verzi sunt preferate cu o frecvenţă săptămânală de 18,5% dintre cei chestionaţi şi doar 5% dintre cei intervievaţi practică sport de întreţinere o dată pe săptămână.
Pe de altă parte, mersul la cumpărături în centrele comerciale de tip "mall" se păstrează printre preferinţele populaţiei generale în materie de petrecere a timpului liber, 13,7% făcând lucrul acesta cel puţin o dată pe lună.
"Barometrului de Consum Cultural" a fost realizat prin analizarea răspunsurilor a 1.260 de persoane, cu o eroare maximă tolerată de +/- 2,8%, la un nivel de încredere de 95%, informează Mediafax.
Românii preferă mallurile în detrimentul bibliotecilor şi teatrului
17 martie 2015

Din aceeaşi categorie:
Valeriu Gheorghiţă rupe tăcerea despre infectările cu Covid-19 la persoanele deja vaccinate. Ce se întâmplă, de fapt, în organism
(1 octombrie 2021)
185 vizualizări
Fostul director al Poştei Române, prahoveanul Dumitru Daniel Neagoe, condamnat la şase ani de închisoare pentru luare de mită
(16 iunie 2020)
113 vizualizări
Mai mulţi bani pentru Prima Casă
(4 februarie 2016)
45 vizualizări
Pornografia din răzbunare pedepsită cu închisoarea în România
(23 octombrie 2019)
51 vizualizări
Moldova îşi alege azi drumul: România şi Europa sau Rusia?
(13 noiembrie 2016)
381 vizualizări
Ion Jihadistul: Un tânăr de 17 ani a fost ridicat de poliţişti la Craiova
(8 decembrie 2015)
67 vizualizări
Prognoza meteo se schimbă ca vremea :) Informare de precipitaţii şi vânt până vineri
(3 februarie 2016)
221 vizualizări
Octavian Jurma: Ne aflăm într-o fază de scădere accelerată a numărului de cazuri / Epidemiologul anunţă sub 5.000 de cazuri pe zi, la jumătatea lunii noiembrie, acesta fiind ”pragul de suportabilitate al spitalelor”
(3 noiembrie 2021)
33 vizualizări
Managerul Spitalului „Victor Babeş” din Bucureşti: Valul 4 determină cazuri grave la tineri sănătoşi care au murit cu zile pentru că nu erau vaccinaţi.
(24 august 2021)
26 vizualizări
Cuminţenia Pământului rămâne statului român. Câţi bani primesc proprietarii
(17 martie 2016)
107 vizualizări
Atac cibernetic semnalat la numărul unic 1911: Un spital din judeţul Alba nu mai are acces la date din sistemul informatic
(9 mai 2019)
90 vizualizări
Cutremur cu magnitudinea 4,1 în judeţul Buzău, luni dimineaţa
(12 iulie 2021)
85 vizualizări
Misiune îndeplinită. Pompierii români trimişi în Grecia se întorc acasă, după ce incendiile au fost lichidate
(16 august 2021)
13 vizualizări
Militarii prezenţi la Saber Guardian au participat la un exerciţiu în premieră - recuperare a unei treceri peste Dunăre - VIDEO
(13 iulie 2017)
199 vizualizări
Ploi în sud şi est, ninsori la munte şi vânt puternic, până marţi dimineaţă
(13 martie 2017)
62 vizualizări
Turiştii care au cumpărat vacanţe prin Omnia Turism sunt sfătuiţi de autorităţi să nu mai plece
(18 octombrie 2017)
655 vizualizări
Copiii din Argeş nu s-au îmbolnăvit de la portocale
(15 februarie 2016)
53 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole