Campania Vodafone a scos din anonimat un cioban, iar o localitate din judeţul Sibiu ajuns un reper în agro-turism. Comuna Jina a devenit cunoscută pentru creşterea oilor, însă a intrat în acest an în atenţia publicului ca urmare a mediatizării puternice din campania publicitară a unui operator de telefonie mobilă.
Comuna face parte din cunoscuta zonă etnofolclorică, Mărginimea Sibiului, fiind reprezentativă pentru porturile şi obiceiurile tradiţionale legate de păstorit. În fiecare an se desfăşoară manifestarea folclorică „Sus pe muntele din Jina” cu participarea satelor din Marginime. Vatra satului este aşezată la 1.000 de metri altitudine, pe şapte coline aşa cum este situat şi oraşul Roma. Jina se află la aproximativ 40 de kilometri de Sibiu, la poalele munţilor Cindrel, de unde porneşte şi şoseaua Transalpina.
Din comuna Jina nu lipsesc locurile de cazare pentru turişti. Preţul pentru o noapte la pensiunile din zonă este de aproximativ 80 de lei pentru o cameră dublă. Transportul de la Bucureşti la Jina şi retur cu maşina personală costă aproximativ 250 de lei. Astfel, costul total al unui sfârşit de săptămână acasă la ciobanul Ghiţă este cuprins între 400-500 de lei pentru două persoane. Distanţa de la Ploieşti până la Jina este puţin mai scurtă, decât cea parcursă de un bucureştean.
Comuna Jina a devenit cunoscută datorită unei campanii publicitare în care Ghiţă este personajul principal. Gheorghe Dănuleţiu, alias Ghiţă, are 29 de ani şi a fost ales de Cătălin Dobre, executive creative director în cadrul agenţiei de publicitate McCann Erickson, după o preselecţie la care au participat circa zece candidaţi. Ghiţă a terminat opt clase la şcoala din sat şi este cioban de la 14 ani. Este singurul băiat dintr-o familie cu încă cinci fete şi duce prin oierit o tradiţie începută de strămoşii familiei. Alături de ceilalţi ciobani din Jina practică transhumanţa mergând aproape 300 de kilometri până la Zalău, unde rămâne din octombrie şi până în aprilie.
La scurt timp după lansare, Ghiţă a devenit a treia personalitate românească de pe Facebook ca popularitate, cu aproximativ 400.000 de like-uri înregistrate. Recent, Ghiţă şi-a deschis stand pentru vânzarea brânzei de oi, la Bucureşti.
Sursa: businessmagazin.ro