Agenţiile de turism se întrec în ultimul timp în oferte inedite pentru a descoperi România, tendinţă evidentă mai ales în acest sezon, când circuitele culturale organizate într-o manieră modernă, plimbările turistice cu trenul în Transilvania, tururile la crame şi podgorii sau pachetele pentru tot mai numeroasele concerte sau festivaluri din ţară devin tot mai cunoscute pentru turiştii români şi străini. Turoperatorii şi specialiştii în domeniu spun astfel de oferte indică faptul că, în ultimii ani, turiştii au recăpătat încrederea în România ca destinaţie de vacanţă şi pun evoluţia mai ales pe seama unei schimbări de generaţii active în materie de călătorii.
Circuitele culturale reprezintă, de altfel, principalul produs turistic pentru care vin turiştii străini în România, spun specialiştii consultaţi de News.ro.
Săptămâna aceasta, Corali Holidays, unul dintre principalii turoperatori specializaţi pe transport cu autocarul din România, a anunţat că va introduce circuite turistice dedicate României.
Primul este “Incursiune culturală în Transilvania” şi va avea loc în perioada 4-8 octombrie, iar traseul va include Cisnădie, Răşinari, Hunedoara, Deva, Ţebea, Oradea, Cluj Napoca, Turda, Alba Iulia şi Sibiu.
“Am constatat că românii încep să redescopere România într-un mod activ. Turiştii au recăpătat încrederea în România ca destinaţie de vacanţe, de sejururi, însă, în ultima vreme, creşte şi apetitul pentru circuitele culturale. Este normal să fie aşa, mai ales dacă ne gândim că străinii vin la noi în primul rând pentru turismul cultural”, subliniază directorul general al Corali Holidays, Dumitru Luca.
Printre obiectivele turistice vizitate se vor număra mănăstirea Cozia, biserica fortificată din Cisnădie, Castelul Corvinilor din Hunedoara, Cetatea Devei, cimitirul eroilor şi Gorunul lui Horea din Ţebea, centrul istoric al Oradei, aqua park-ul Nymphaea din Oradea, Catedrala Sf. Mihail din Cluj-Napoca, salina Turda, cetatea Alba Carolina din Alba Iulia şi centrul istoric al Sibiului.
Pentru acest circuit, tariful este de 690 de lei locul în cameră dublă şi include patru nopţi de cazare cu mic dejun la hoteluri de trei şi patru stele şi transport cu autocarul.
Circuitele culturale sunt alese în general de persoane singure şi cupluri trecute de 50 de ani. Foarte puţine familii cu copii apelează la astfel de pachete turistice, preferând în general circuitele ad-hoc, cu maşina personală.
"Circuitele sunt diferite. Turiştilor străini le propunem, de exemplu, circuite culturale: Turul Transilvaniei sau al Bucovinei, la culele olteneşti, altă temă este Dracula, trasee în Bucureşti şi Delta Dunării", a declarat pentru News.ro preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea, proprietarul Paralea 45.
Specialiştii spun că românii au început să redescopere în ultimii ani circuitele culturale şi produsele turistice de nişă în propria ţară.
"Turiştii români sunt, de ani de zile, adepţi ai circuitelor culturale externe, însă, din păcate, circuitele interne intraseră într-un con de umbră după 1990. Se ştie că în vremea comunismului, românii călătoreau mult prin ţară, neavând alte opţiuni. Ei bine, în ultimii 10-15 ani, românii au reînceput să capete încredere în turismul intern, primele creşteri fiind înregistrate pentru turismul de litoral montan, balnear şi rural. Apoi, au început să atragă din ce în ce mai mult oraşele turistice ale României", a explicat consultantul în turism Traian Bădulescu, pentru News.ro.
În prezent, românii încep să fie atraşi de circuitele culturale în Transilvania şi nordul Moldovei (Bucovina, Neamţ, Iaşi), de tururile cramelor şi podgoriilor, de tururi ale conacelor şi culelor din Oltenia sau de castelele din Transilvania.
De asemenea, Dunărea atrage din ce în ce mai mult, atât pe partea de turism cultural şi istoric, cât şi pe partea vitivinicolă, pescuit, drumeţii şi, timid, încep să-şi facă loc şi trenurile turistice sau minicroazierele pe Dunăre.
"Dezvoltarea acestor circuite va determina creşterea numărului unităţilor de cazare dar şi a calităţii serviciilor şi va impulsiona şi incoming-ul, aceste trasee – unele dintre ele noi, inedite – urmând să fie 'rodate' de către români", a menţionat Bădulescu.
Un proiect inedit este Transilvania Train, primul concept de tren turistic din România, ce va avea loc între 31 august şi 3 septembrie, pe ruta Braşov – Saschiz - Sighişoara – Mediaş – Alba Iulia – Sebeş – Sibiu – Făgărăş.
Turiştii vor călători cu trenul, prin inima Transilvaniei, şi vor intra în atmosfera tradiţiilor şi experienţelor cu specific transilvănean, se vor bucura de degustări de vin sau prânzuri câmpeneşti în zone cu încărcătură culturală, până la workshop-uri de ţiglărie tradiţională, echitaţie sau chiar evenimente exclusiviste şi rare, cum ar fi concertul Filarmonicii din Sibiu, organizat în Piaţa Mică din Sibiu sau concertul de orgă la Biserica din Sebeş.
Reprezentanţii Transilvania Train remarcă o creştere a interesului pentru turismul cultural în ultimii ani, considerând chiar cîă România a devenit un pol regional de cultură.
"Atât sejururi cât şi circuite culturale, iar creşterea cea mai mare pe aceste segmente o avem în România. Această schimbare a opticii are un fundament sănătos. Pe de o parte asistăm la o schimbare de generaţii active în materie de călătorii, iar pe de altă parte asistăm la o expansiune fără precedent a evenimentelor culturale din România", a declarat pentru News.ro managerul de proiect al Transilvania Train, Cristian Pitulice.
Evenimente precum Festivalul Enescu, Untold, Transilvania International Film Festival (TIFF) sau festivalul de Teatru de la Sibiu au făcut posibilă creşterea circulaţiei turistice de weekend, punctează managerul.
"Practic, în 2017, în medie, românii au cam cinci-şase weekenduri pe an dedicate activităţilor turistice, iar câteva dintre acestea sunt dedicate evenimentelor culturale", a spus Pitulice.
Un alt segment turistic care se dezvoltă tot mai mult este turismul viticol, ce presupune vizite la crame şi degustări de vinuri, dar care se asociază tot mai mult - aşa cum se întâmplă în Italia sau Franţa - cu gastronomia.
Această nişă devine din ce in ce mai cunoscută şi solicitată, mai ales că mulţi proprietari de crame au investit în facilităţi pentru primirea turiştilor, care pot găsi cazare şi masă şi au acces la facilităţi de relaxare, pe lângă degustări şi vizite ghidate în crame.
"Publicul din România doritor să viziteze crame este format din persoane cu vărsta de peste 25 de ani, sunt consumatori de vinuri, cunoscători sau dornici să îl descopere, provin din toate mediile şi au venituri medii şi mari. Însă este şi o experienţă care se transmite, oamenii revin la crame insoţiti de prieteni", a explicat, pentru News.ro, fondatorul companiei Revino, Alina Iancu.
Agenţiile de turism lansează tot mai multe sejururi inedite în România, după ce au descoperit o cerere neaşteptat de mare
9 iulie 2017





Din aceeaşi categorie:
Ce despăgubiri puteţi primi dacă vă întârzie avionul
(12 martie 2017)
470 vizualizări
Marea Britanie a amânat cu un an alegerile locale programate în luna mai
(13 martie 2020)
75 vizualizări
Chile a primit cea mai mare donaţie de terenuri private din istorie
(19 martie 2017)
768 vizualizări
Ce măsuri a luat Australia pentru ca la finalul crizei, firmele să poată pleca la drum cu motoarele turate la maximum?
(31 martie 2020)
87 vizualizări
Theodor Paleologu a trăit o poveste de dragoste cu o prinţesă!
(11 noiembrie 2019)
453 vizualizări
Castelul Filipescu Kretzulescu din Drajna
(8 februarie 2020)
3034 vizualizări
Consiliul UE recomandă statelor membre să adopte o politică unitară de restricţionare a circulaţiei, bazată pe un cod comun de culori.
(13 octombrie 2020)
132 vizualizări
Tarifele pe litoral vor rămâne la fel sau vor mai scădea în 2016
(17 septembrie 2015)
53 vizualizări
Germania impune o interdicţie privind contactul între mai mult de două persoane
(23 martie 2020)
108 vizualizări
Moşii de vară. Ce tradiţii trebuie respectate de Sâmbăta Morţilor
(22 iunie 2024)
463 vizualizări
Prima tara care intra in carantina A DOUA OARA din cauza coronavirusului!
(14 septembrie 2020)
121 vizualizări
Situaţie critică în Spania. Care ar putea fi numărul real de bătrâni decedaţi de COVID-19
(9 aprilie 2020)
54 vizualizări
Mexic: Milioane de elevi au început noul an şcolar la televizor
(25 august 2020)
53 vizualizări
Lăcrămioarele, cele mai toxice plante de primăvară
(31 martie 2018)
4662 vizualizări
Herneacova – un modern complex turistic
(30 noiembrie 2013)
1228 vizualizări
Monumentul de la Adamclisi, vestigiul antic controversat
(31 august 2013)
365 vizualizări
Medicamentul care ar cauza hepatita misterioasă la copii. Avertismentul medicilor
(11 mai 2022)
92 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Industria serviciilor financiare trece printr-o transformare semnificativă,
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
Istoria Atenei
Publicat la data de 28 martie 2025
-
Cele mai periculoase destinaţii turistice pentru femei
Publicat la data de 27 martie 2025
-
Fructele cu cele mai puţine calorii. Poţi să mănânci oricât, nu te îngraşi
Publicat la data de 27 martie 2025
-
Lucruri inedite despre mere
Publicat la data de 28 martie 2025