În 1977, Nicolae Ceauşescu îi face cadou lui Santiago Carrillo, liderul Partidului Comunist din Spania, ”fratele său”, o limuzină ”Cadillac”. Modelul, un ”75 Imperial”, de o frumuseţe rară, fusese confiscat de către Guvernul Petru Groza de la Regele Mihai I, după abdicarea acestuia. A fost blindată, cu o armătură de cinci tone, şi donată lui don Santiago. Povestea sa este descrisă în ”Automobilul în istoria Spaniei”, o carte de excepţie ce poartă semnătura lui Ramon Roca Maseda
Regele Mihai I al României a fost un mare iubitori de maşini. În perioada interbelică a primit un ”Cadillac 75”, cel mai ambiţios model al faimoasei mărci. Vorbim despre o ”bestie” cu un motor V8, de 5640 cc, ce dezvolta 150 de cai putere. Pentru a ne face o impresie, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial motorizarea respectivă avea să se regăsească pe faimoasele tancuri M5. Majestatea Sa nu utilizează prea des automobilul, care ajunge pe 30 decembrie 1947 cu foarte puţini kilometri la bord.
După instaurarea Guvernului Petru Groza, ”Cadillac”-ul trece în proprietatea statului. Comuniştii decid să-l blindeze. I se aplică armura şi ajunge să cântărească...cinci tone! Consuma 35 de litri la suta de kilometri. Este abandonat după câteva drumuri şi intră într-o stare de conservare. Până în 1977, când Nicolae Ceauşescu aude că don Santiago Carillo, liderul Partidului Comunist din Spania, are nevoie de aşa ceva. PCE intrase de curând în legalitate, după decesul dictatorului Francisco Franco, în 1975, iar vremurile erau agitate. ”Ceauşescu mi-a dat acest Cadillac, care, sincer, avea pe el atâta armură încât părea un autobuz. Îl furase de la Regele Mihai. Pe stradă făcea un zgomot infernal”, avea să-şi aducă aminte Carillo, în ”Automobilul în istoria Spaniei”, un volum excepţional, apărut sub semnătura lui Ramon Roca Maseda. Carillo devenise un apropiat al lui Ceauşescu, petrecându-şi, ani la rând, concediul în România, în luna august. ”Acest lucru s-a păstrat şi după ce Santiago a plecat de la puterea partidului, în 1982”, spun ziariştii iberici.
În 1977, în momentul cedării sale, automobilul a ajuns pe...propriile roţi în Spania. De la Nisa a fost preluat chiar de către Jorge Carillo, fiul liderului comunist iberic, care l-a condus până în patria lui Cervantes, pentru a se lămuri exact de calităţile acestuia. ”Bestia” avea să fie destul de utilizată. Ani buni îi (con)ducea pe liderii comunişti, precum francezul Georges Marchais ori italianul Enrico Berlinguer, cu care Carillo pusese baza aşa numitului ”eurocomunism”.
”La o călătorie din Asturias, a luat foc. Era să ard în el, aşa că l-am abandonat”, declara, în 1991, Carillo. ”Cadillac”-ul ”Imperial” era tras în garajul PCE vreme de zece ani, până când noii şefi ai partidului decideau să-l vândă. Ajungea, alături de un ”Seat 132”, ce aparţinuse unui alt lider comunist iberic, ”soră” cu Ceauşescu, Dolores Ibarruri, într-un depozit în Paracuellos del Jarma. Ironie sau nu, în locul acesta 12.000 de oameni îşi pierduseră viaţa în timpul Războiului Civil Spaniol, la ordinul unor...comunişti.
Actualmente, maşina Regelui Mihai, furată de Ceauşescu şi dăruită unui ”tovarăş - frate şi pretin” din Spania, odihneşte, în stare de funcţionare, într-o colecţie privată din Madrid.