Primele Youtube Music Awards l-au recompensat  pe rapperul Eminem, dar şi artişti mai puţin cunoscuţi. Ceremonia, care a început duminică la ora locală 18:00 (ora 23:00 GMT), a fost transmisă în direct pe Youtube de la sala polivalentă Pier 36 din New York şi a început cu grupul Arcade Fire, care a interpretat noua sa piesă, 'Afterlife', relatează AFP.  A urmat Lady Gaga, care a interpretat o temă melancolică, acompaniindu-se la pian.

Particularitatea acestor premii a fost felul în care au fost selecţionaţi nominalizaţii. Youtube scria pe blogul său oficial că sunt videoclipuri pe care 'voi (internauţii) le-aţi văzut de cele mai multe ori şi v-au plăcut în anul ce s-a scurs'. Aşa încât internauţii au departajat candidaţii.

Au existat şase categorii: cel mai bun videoclip al anului, cel mai bun artist al anului, cel mai bun răspuns din partea unui fan, fenomen Youtube, cel mai bun debutant şi inovaţia anului. Ceremonia a fost prezentată de actorul Jason Schwartzman, alături de actorul şi muzicianul Reggie Watt.

Premiul pentru cel mai bun debutant a fost primit de Macklemore&Ryan Lewis, al cărui videoclip a fost realizat cu un buget de 5.000 dolari şi care s-a bucurat de mare succes pe Youtube.

Cel mai râvnit trofeu al galei, pentru cel mai bun videoclip al anului, a fost câştigat de grupul sud-corean Girls Generation pentru piesa 'I got a baby', depăşindu-i la această categorie pe Miley Cyrus, PSY, Lady Gaga sau Justin Bieber. Videoclipurile nominalizate au fost văzute de 1,9 miliarde de ori înaintea ceremoniei de duminică, potrivit blogului Youtube.

Rapperul american Eminem a obţinut premiul pentru cel mai bun artist al anului pentru 'Rap God', iar cântăreaţa Taylor Swift a câştigat trofeul pentru 'fenomen Youtube', cu videoclipul 'I knew you were trouble'.

Youtube a reuşit să atragă la ceremonie un număr record de capete de afiş pentru că site-ul a devenit indispensabil în domeniul muzical, în detrimentul MTV, postul TV contemporan cu apariţia videoclipurilor, la începutul anilor '80, dar care pierde teren în prezent. În luna august, agenţia Nielsen a publicat un sondaj potrivit căruia 64% din adolescenţii americani spuneau că ascultă muzică pe Youtube şi numai 56% la radio.