România are cea mai mare creştere a comerţului online din Europa. Explicabil, din moment ce vine de la coada clasamentului. 

Iar magazinele online au făcut şi un profil psihologic al clientului: romanul face cumpărături pe Internet la primele ore, de la birou. Bărbaţii vizualizează doar 10 produse, înainte să cumpere unul, iar femeile se uită, la cel puţin 40.

Surprinzător sau nu, dar 60 la sută dintre românii care fac cumpărături de pe Internet folosesc telefonul mobil pentru shoppingul virtual. Au descoperit aplicaţiile magazinelor online şi le folosesc. Telefonul mobil este folosit mai mult pentru căutarea produselor nu şi pentru cumpărarea efectivă, pentru că 70 la sută dintre plăţi se fac în continuare de pe calculator.

Marius Costin, country manager Payu: „Românul începe să cumpere când ajunge la muncă. Începe pe la 9, 9 şi jumătate şi termină de cumpărat cam pe la 10.30- 11.00 - în prima parte a zilei.”

Al doilea vârf este seara, de la 20.30 până la 21.30. Romanul cumpără online de luni până miercuri, iar apoi vânzările se înjumătăţesc.