Eurobus Diamond este un autobuz făcut la Ciorogârla. Super dotat, acesta nici măcar nu a fost primit în teste în Capitală.

Reprezentanţii Primăriei Capitalei au afirmat în numeroase rânduri că înnoirea şi modernizarea parcului auto al RATB sunt esenţiale pentru decongestionarea traficului. Cu toatre acestea, un autobuz făcut la Ciorogârla nu a fost primit nici măcar în teste în Bucureşti, potrivit economica.net.


Autobuzul este dotat cu aer condiţionat şi cu motor Mercedes, au o lungime de 12 metri, podea joasă şi trei uşi de acces. Costul de achiziţie variază între 158.000 de euro şi 170.000 de euro bucata.

Însă, în 3 ani, s-au vândut doar 27 din cele 77 de autobuze fabricare la Ciorogârla, din cauza condiţiilor restrictive de calificare la licitaţiile organizate de primării şi regii autonome.

Un exemplu în acest sens este licitaţia de peste jumătate de miliard de lei prin care Primăria Bucureşti vrea să cumpere de la un singur producător 400 de autobuze, dintre care 320 de autobuze de 12 metri, 50 de autobuze de 10 metri si 30 de autobuze articulate de 18 metri.

Pentru că la Ciorogârla se fac deocamdată doar autobuze de 12 metri lungime, firma ilfoveană nu poate intra în cursa pentru câştigarea contractului. Prin urmare, aceasta a depus contestaţie şi a cerut Primăriei Capitalei să împartă licitaţia în mai multe loturi. Pe 31 iulie, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins contestaţia.