Retailerii centrului comercial Ploieşti Shopping City, fondul sud-african New Europe Property Investments (NEPI) şi divizia imobiliară a Carrefour, au încasat în primul an de funcţionare a proiectului peste 25 mil. euro.
Ploieşti Shopping City a fost inaugurat în 15 noiembrie anul trecut în urma unei investiţii de 65 mil. euro şi de atunci a fost vizitat de peste 5 milioane de persoane, potrivit proprietarilor. Centrul comercial are o suprafaţă închiriabilă de 55.000 mp, 2.200 locuri de parcare şi peste 100 de magazine. Rata de ocupare a centrului comercial la un an de la deschidere se ridică la aproximativ 90%. Brandurile internaţionale reprezintă 75% dintre chiriaşi, brandurile naţionale 21%, iar cele locale însumează 4% din totalitatea
Ploieşti Shopping City este singurul centrul comercial din judeţul Prahova ce găzduieşte magazinele grupului Inditex, Zara, Pull & Bear, Stradivarius, Berska, dar şi branduri precum New Yorker, Sephora, Yves Rocher, Subway sau Pizza Hut. Mallul din Ploieşti are şi cel mai mare cinema din afara Bucureştiului, cu 12 ecrane, operate de Cinema City.
Într-o perioadă în care majoritatea investitorilor încearcă să îşi lichideze proprietăţile acumulate înainte de criză, NEPI a reuşit să cumpere imobile în valoare cumulată de peste 370 mil. euro, ceea ce reprezintă peste 30% din volumul tranzacţionat în ultimii patru ani. Sud-africanii au cucerit efectiv piaţa românească şi deţin primele patru poziţii în topul celor mai mari tranzacţii imobiliare încheiate în criză.