Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a atribuit contractul companiei care a câştigat licitaţia pentru mentenanţa sistemului informatic aferent sistemului cardului de sănătate, Teamnet, valoarea finală a acestuia fiind de 17,7 milioane lei (3,9 milioane euro), cu TVA, potrivit unui anunţ publicat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
Atribuirea contractului a fost publicată la mai mult de o lună după ce Teamnet a fost desemnată câştigătoare a licitaţiei.
În contextul blocării sistemului cardului de sănătate, care a apărut în această lună, ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu, a declarat recent că, dacă contractul de mentenenţă câştigat de Teamnet nu va fi semnat de către reprezentanţii grupului, "atunci va fi schimbată strategia, pentru că este nevoie de o firma care să asigure fiabilitatea sistemului".
Contractul, care se va întinde pe o durată de 36 de luni, avea iniţial o valoare estimată la 22,6 milioane lei (5 milioane euro).
Tot pe SEAP a mai fost publicat un contract subsecvent de mentenanţă a cardului de sănătate, încheiat între CNAS şi Teamnet, cu durata de o lună şi având o valoare de 200.925 lei (44.502 euro), cu TVA.
Reprezentanţii Teamnet au susţinut recent, la cererea News.ro, că în urma discuţiilor cu CNAS s-a reuşit "avansarea negocierilor, astfel încât semnarea acordului cadru şi a subsecventelor pentru serviciile de mentenanţă şi suport să aibă loc într-un timp cât mai scurt".
Teamnet International, firmă deţinută de Sebastian Ghiţă până în 2012, a câştigat în luna iunie licitaţia pentru mentenanţa şi suportul tehnic al sistemului informatic al Cardului Naţional de Asigurări de Sănătate (CEAS) şi pentru Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS).
Corpul de control al premierului va începe verificări la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS), vizând funcţionarea sistemului cardului de sănătate. Controlul a fost dispus având în vedere disfuncţionalităţile înregistrate privind modul de funcţionare a sistemului informatic al cardului naţional de sănătate, a anunţat, joi, Guvernul.
Sistemul informatic al cardului naţional de sănătate a fost nefuncţional în repetate rânduri, pentru perioade care au ajuns şi până la 72 de ore, din cauza unor probleme tehnice de comunicaţie între unele componente ale sistemului. În perioada în care sistemul a fost nefuncţional, serviciile medicale şi farmaceutice au funcţionat în regim off-line.