Consiliul Concurenţei lansează joi platforma “Monitorul preţurilor”, unde vor fi afişate preţurile practicate de marile reţele de magazine pentru produsele care fac parte din coşul zilnic al consumatorilor români, astfel că aceştia vor putea verifica foarte uşor costul unui produs la mai multe magazine pentru a decide unde îşi fac cumpărăturile.
Platforma “Monitorul preţurilor”, care va fi administrată de Consiliul Concurenţei, va cuprinde până la 280 de produse din 70 de categorii şi este un proiect pilot care se desfăşoară doar în Bucureşti.
Consiliul Concurenţei a demarat acest proiect deoarece intenţionează că crească concurenţa între retaileri, astfel încât să se ajungă la o scădere a preţurilor.
"Monitorul preţurilor", care trebuia lansat deja în urmă cu un an, potrivit estimărilor iniţiale înaintate de autoritate, a fost contestat de la început de către retaileri, motivând că imaginea lor poate fi afectată dacă vor fi introduse preţuri în mod eronat pe platformă, dar şi de faptul că preţurile pot varia de la un magazin la altul sau de la un oraş la altul.
De asemenea, retailerii au obiectat că preţurile la unele produse pot fi modificate zilnic în magazine sau chiar în aceeaşi zi, temându-se că nu vor fi actualizate în timp real pe platformă.
După serii repetate de dezbateri, o parte dintre lanţurile de supermarketuri şi hipermarketuri de pe piaţa locală au început să accepte existenţa acestei platforme.
Clienţii vor putea, în sfârşit, să compare preţurile la produsele de bază de care sunt interesaţi şi să găsească online cel mai mic preţ disponibil în magazine.
Printre marile reţele de magazine din România se numără Carrefour, Kaufland, Metro, Auchan, Lidl, Selgros, Cora, Penny Market, Profi,Mega Image şi Kaufland.
În cadrul evenimentul de joi, de lansare a platformei, vor fi prezenţi reprezentanţi ai Parlamentului, precum şi ai companiilor implicate în derularea proiectului.