Clienţii ING Bank, o bancă olandeză care funcţionează în România printr-o sucursală, nu au putut scoate bani de la bancomate, sâmbătă, nu au putut face plăţi cu cardul şi nici nu au putut vedea datele despre conturile lor prin serviciul de internet banking, din cauza unei probleme tehnice neprecizate.
Clienţii români ai băncii olandeze au semnalat problema sâmbătă.
Cei care au sunat la bancă pentru a obţine informaţii au acces la un mesaj al unui robot telfonic: "În acest moment întâmpinăm op problemă tehnică generală. Vă cerem scuze pentru situaţia creată şi vă asigurăm că specialiştii noştri o vor soluţiona în cel mai scurt timp posibil".
"Vă informăm că astăzi, 10 septembrie, orele 13:00, sistemul de stocare a datelor a început să genereze erori în operare. Ca urmare a acestei situaţii tehnice neprevăzute, atât reţeaua de ATM-uri, sistemele de acceptare a cardurilor ING cât şi serviciul Home'Bank au devenit indisponibile", menţiona ING Bank România.
Reprezentanţii băncii nu au putut preciza cât va dura întreruperea. Defecţiunea a fost reparată în jurul orei 22.45, când aerviciul Home'Bank a fost remediat şi este disponibil pentru clienţii băncii
Banca avea 866.000 de clienţi activi în România la finalul lui 2015, după ce a atras 96.000 de clienţi noi anul trecut.
ING este una dintre cele mai mari 10 bănci din România, aflându-se pe locul şapte la finalul anului 2015 după active, cu o cotă de piaţă de 6,3%.
Spre deosebire de celelalte mari bănci din sistemul bancar românesc, ING nu este înregistrată ca bancă în România, ci are statut de sucursală la Bucureşti a ING Bank Amsterdam.