Despre introducerea taxei pe autostrăzile din România se vorbeşte încă de la intrarea în Uniunea Europeană. Cu toate acestea, autorităţile nu pot impune o taxă pe autostradă în situaţia în care reţeaua de autostrăzi a României este cea mai mică din Europa: mai puţin de 550 de kilometri, nici în prezent ţara noastră neavând terminată o autostradă care să traverseze România, scrie capital.ro.
Totuşi, autorităţile au decis să construiască autostrăzi în concesiune, adică pe banii constructorului, ceea ce înseamnă că acesta trebuie să-şi recupereze investiţia, astfel că pe o perioadă de 30 de ani o va avea în întreţinere.
Experţii de la Jaspers au definitivat încă de anul trecut studiul privind valoarea taxei în România, iar propunerile lor era de aproximativ 5 euro/100 kilometri pentru autoturisme, ne-au declarat surse din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Potrivit acestora, în urma mai multor discuţii s-a acceptat o taxă de aproximativ 3 euro/100 km, pentru primele autostrăzi în concesiune. Este vorba de tronsoanele Comarnic-Braşov, Centura de sud a Capitalei – iar taxa va fi percepută şi pe A1 şi A2, şi Craiova-Piteşti.