Gigantul american McDonald’s a vândut operaţiunile locale către un francizat din Malta. Astfel, McDonald’s România, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de restaurante, cu afaceri de circa 100 mil. euro şi cu aproape 70 de unităţi de tip fast-food, şi-a schimbat acţionarul în acest weekend, potrivit ZF.
Publicaţia Ziarul Financiar a scris încă de acum un an şi jumătate că grupul american îşi caută un partener care să preia franciza operaţiunilor locale, în contextul în care România este o piaţă prea mică pentru o prezenţă directă. McDonald’s deţine 10% din toată piaţa locală de restaurante.
Pentru Premier Capital din Malta, România devine a şasea piaţă unde compania deţine franciza McDonald’s şi va fi totodată şi cea mai mare în contextul în care local sunt deschise 67 de unităţi sub brandul fast-food. Prin comparaţie, în toate celelalte cinci pieţe sunt circa 60 de restaurante, potrivit site-ului Premier Capital.