Preşedintele Franţei, Francois Hollande, a stabilit un program pe 10 ani pentru revitalizarea industriei franceze, prin promovarea noilor tehnologii precum cea a maşinilor autonome. Ideea principală este aceea de a stimula creearea de locuri de muncă, după ce în ultima perioadă, sratul nu a mai investit în acest domeniu.
Preşedintele socialist, vrea să recupereze ceea ce al a definit drept „deceniul pierdut”, deşi luna următoare începe dezbaterea pe alcătuirea bugetului pe anul 2014. Ideea guvernului este de reducere a cheltuielilor, dar nu aplicată general şi arbitrar, precizează preşedintele. Acesta a făcut referire la guvernarea anterioare când au dispărut aproape 700.000 de locuri de muncă din industria internă.
Evident schiţa programului prevede o mare încredere în investiţiile private, iar Guvernul va acţiona ca un coordonator pentru a stimula cel puţin 34 de domenii tehnologice, începând de la maşinile fără şofer, până la avioanele electrice şi noua generaţie de trenuri de mare viteză.
„Franţa este o naţiune de inventatori de pionieri şi producători”, a declarat Hollande, referindu-se la rolul Franţei în secolele trecute, în inovaţia tehnologică, şi oferind exemplul motorului cu aburi, a balonului cu aer cald şi a bateriilor reîncărcabile.
Noua Bancă de Investiţii Publice va oferi credite în condiţii avantajoase pentru dezvoltarea unor invenţii.
„Ofiţeri industriali”, vor face presiuni asupra firmelor pentru a conlucra şi dezvolta proiecte de anvergură precum a fost de exemplu poriectul avionului supersonic Concorde sau al trenului de mare viteză TGV, ambele fiind rezultatele unei cercetări finanţate de către statul francez.
Cu o rată a şomajului de 10%, guvernul este forţat să reducă din previziunile de creştere economică, Hollande se străduieşte să ridice procentul susţinerii publice peste 30%.
Oficialii săi spun că se pot crea 475.000 de joburi, dacă ar fi urmat acest program pe 10 ani, însă datele economice sunt sumbre. Aproape 50.000 de salariaţi din industrie au rămas şomeri în acest an, iar giganţii din industria auto, Renault şi PSA se chinuie să mai menţină uzine în Franţa, mai ales din cauza costurilor ridicate cu forţa de muncă, şi a greutăţii cu legile sociale dar şia unor sindicate foarte agresive şi puternice.
PSA este în proces de închidere a fabricii de la Aulnay, din suburbia Parisului.