Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) s-a majorat în primele cinci luni cu 8,2%, datorită creşterii de produse nealimentare, cu 12,1%, alimente, băuturi şi tutun (7,1%) şi comerţului cu carburanţi (2,8%), scrie Mediafax. Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a înregistrat o creştere cu 7,8% în primele cinci luni, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+11,9%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,5%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,8%).
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, serie brută, în luna mai 2014, comparativ cu luna precedentă, s-a majorat pe ansamblu cu 1,7%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+6,4%) şi vânzărilor de produse nealimentare (+2,9%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 2,6%.
Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, afacerile din comerţ în luna mai 2014, comparativ cu luna precedentă, au urcat cu 1,9%, ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+3,8%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,4%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,0%.
Comparativ cu luna mai 2013, afacerile din comerţ au înregistrat în luna mai a acestui an o creştere cu 9,2% datorită majorărilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+15,9%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,6%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,6%).
Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, afacerile din comerţ în luna mai 2014, comparativ cu luna mai 2013 au urcat cu 10,1% datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+16,6%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,6%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,6%).