Uzina din Maroc a grupului Renault preia de la începutul anului viitor o parte din producţia modelului Dacia Logan MCV pentru a permite uzinii de la Mioveni, care este utilizată la maximum, să fabrice mai multe maşini Duster, pentru care cererea este mare, a precizat miercuri grupul Renault.
Potrivit Renault, uzina din Mioveni trebuie să răspundă cererii comerciale foarte mari pentru modelul Duster, care este al doilea cel mai vândut model din segmentul său, mai ales, în Europa.
"Cu scopul de a elibera o capacitate de producţie pentru Duster, Grupul Renault va produce Logan MCV şi în uzina din Tanger. Astfel, începând din primul trimestru 2017, Logan MCV va fi produs la uzina de la Mioveni şi la uzina din Tanger, în Maroc", a precizat grupul Renault, într-un comunicat.
Anunţul vine după ce directorul fabricii Renault Tanger, Jean-Francois Gal, a declarat, citat de infomediaire.net, că Renault a decis să mute, din prima jumătate a anului viitor, producţia modelului Logan MCV de la Piteşti în Maroc.
„Vom prelua producţia acestui model, construit în prezent în România, începând din primul trimestru al lui 2017”, a spus Gal.
Acest transfer al producţiei în Maroc, despre care circulau zvonuri de mai multe luni, va necesita câteva investiţii complementare, de aproximativ 20 de milioane de euro, potrivit aceleiaşi surse.
În aceste condiţii, fabrica de la Tanger, deschisă în februarie 2012 speră să depăşească în anul 2017 o producţie de 300.000 de vehicule.
Spre comparaţie, fabrica din Mioveni, care fabrică modelele Logan - inclusiv versiunea MCV -, Sandero şi Duster, are o producţie anuală de aproape 350.000 de maşini.
Deocamdată, în Maroc sunt construite modelele Sandero, Dokker şi Lodgy.
Potrivit conducerii Renault, 276.000 de maşini vor ieşi pe porţile fabricii de la Tanger până la finalul anului, cu 47.000 mai multe decât în 2015.
Aproximativ 95% dintre maşinile produce în Maroc sunt destinate exportului.