Uzina Ford din Craiova îşi va închide, din nou, temporar porţile. Dacă în ianuarie, fluxul de producţie a fost suspendat timp de două zile, luna aceasta liniile vor fi oprite patru zile. Ritmul de producţie a monovolumului B-Max preconizată pentru acest an, se va reduce cu 2.220 unităţi, potrivit autoindustry.ro

Decizia suspendării producţiei vine ca urmare a scăderii cererii din Europa, fluxul de fabricaţie urmând să fie corelat cu trendul negativ al pieţei. Conform calendarului, în fiecare vineri, pe tot parcursul lunii februarie, o mare parte din cei aproximativ 4.000 de angajaţi ai uzinei craiovene vor rămâne acasă. Secţia de motoare va rămâne, în schimb, operaţională.

„Ca răspuns la actuala cerere din piaţă, în luna februarie, Ford România are planificate 4 zile fără producţie în Secţia de Operaţiuni Vehicule. În ceea ce priveşte Secţia de Motoare nu anticipăm zile fără producţie în perioada următoare”, se arată într-un comunicat Ford România.

Decizia suspendării producţiei la Craiova nu constituie o premieră. Producţia de maşini a mai fost sistată, în condiţii similare şi în ultimele luni din 2013 – şapte zile în septembrie şi decembrie, respectiv câte 13 zile, în octombrie şi noiembrie, ceea ce se traduce printr-un total de 40 zile de pauză. Montarea motoarelor EcoBoost a fost şi ea oprită, în premieră, în noiembrie şi decembrie, timp de cincisprezece zile.

În prezent, la Craiova sunt produse 1.000 motoare şi 370 de maşini pe zi. Producţia uzinei de la Craiova a atins un prag de 68.339 unităţi, anul trecut, marcând o creştere de 100% faţă de 2012. Chiar şi aşa, targetul mult mai optimist de 100.000 unităţi, stabilit anterior, a fost din nou ratat.