Compania Peugeot-Citroen (PSA) a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 4% la finalul anului trecut. Vestea bună a venit după ce mai mult de o jumătate de an, vânzările au mers destul de slab. Livrările de maşini au crescut în ultimele luni ale anului trecut la 748.000 de unităţi, majoritatea fiind modele de crossover (2008) şi hatchback (308).
Extinderea în zona extra-europeană a fost o mişcare inteligentă pentru compania franceză, deoarece 42% din comenzi au venit de acolo. Deja, compania are drept obiectiv să vândă jumătate din produsele sale în afara continentului european.
Livrările constructorului în China au crescut cu 26% - 557.000 de maşini - în 2013. Cererea pieţei chineză fiind axată pe modele noi, precum Peugeot 3008 şi Citroen C4L Sedan.
Vânzările din America Latină au crescut cu 7 procente (303.000 de unităţi).
PSA se străduieşte de mai mult timp să oprească pierderile înregistrate pe piaţa europeană.
Constructorul a început deja o restrângere a activităţii în Europa, iar primul pas a fost închiderea unei fabrici din apropierea Parisului.
Conducerea PSA a discutat un plan de investiţii în valoare de 3 miliarde de euro. Deja, compania chineză Dongfeng Motor şi statul francez s-au oferit să contribuie fiecare cu 500 de milioane de euro în schimbul a 10% din acţiunile PSA.