Vestea bună: costul poliţei de asigurare ar putea scădea cu până la 40%. Vestea rea: pentru ca vestea bună să fie valabilă şoferii vor trebui să accepte montarea pe maşină a unui dispozitiv electronic, care să le monitorizeze stilul de condus.
Şoferii care conduc prudent ar putea fi răsplătiţi cu reduceri consistente la asigurarea maşinii. Aplicaţia denumită Telematics, folosită de mai mulţi ani în ţările vestice, ar putea aduce avantaje atât pentru societăţiile de asigurări, cât şi pentru şoferii care acceptă să li se monitorizeze comportamentul în trafic, cu ajutorul unui dispozitiv electronic montat pe maşină. Concret, dispozitivul de monitorizare funcţionează asemenea unui tahograf.
Odată montat în maşină şi conectat la o sursă de electricitate, aparatul trimite companiei de asigurări informaţii despre cât timp conduce un şofer, la ce ore, pe ce tipuri de şosele, cât de des depăşeşte limita de viteză, cât de brusc frânează, cu ce viteză ia curbele, dar şi dacă are evenimente din trafic. Prin acest sistem de monitorizare, şoferii prudenţi pot plăti cu până la 40% mai puţin pentru asigurări.
Cine are acces la datele Telematics
Pentru a-i linişti pe asiguraţi, companiile de asigurări precizează că nu vor fi stocate informaţii referitoare la şoferi, ci indici legaţi de diverşi parametri precum, latitudine, longitudine, „folosiţi exclusiv în scopuri statistice şi pentru determinarea altor parametri derivaţi, precum viteza de deplasare, acceleraţia, forţa de frânare etc. Datele înregistrate sunt stocate de compania care furnizează dispozitivul telematic, în formă codificată pe serverele hostate în centrele specializate“.
Acces la aceste informaţii vor avea doar persoane desemnate în mod special din cadrul companiei de asigurări şi firmei care furnizează dispozitivul telematic, „respectând normele impuse de statutul de companii care sunt operatori de date cu caracter personal“. Datele vor fi păstrate pe perioada determinată, aşa cum este ea prevăzută în contractul încheiat între compania de asigurări şi client. „În cadrul contractului sunt stabilite obligaţii şi angajamente ferme în ceea ce priveşte siguranţa, protecţia şi confidenţialitatea datelor, după normele prevăzute de statutul de companie operator de date cu caracter personal“, mai precizează reprezentanţii asigurătorilor.
Monitorizarea încalcă viaţa privată?
Monitorizarea traseelor unei persoane ridică însă şi semne de întrebare. Specialiştii în Drept spun că aceste date, dacă vor încăpea pe mâna cui nu trebuie, pot cauza probleme serioase. „Se pune serios problema utilizării respectivelor date. Adică ce ar putea să facă o companie de asigurări cu aceste date. Unde le stochează? Cine are acces la ele? Dacă există o procedură care garantează că datele alea nu sunt folosite altfel, nu e nicio problemă. Dacă procedura nu este clar reglementată, pot fi probleme serioase“, a spus avocatul Daniel Fenechiu. Reprezentanţii asigurătorilor nu văd însă niciun motiv de îngrijorare şi spun că aceste riscuri sunt mult mai mari în cazul folosirii unui telefon mobil.
Românii, printre cei mai indisciplinaţi şoferi
Rămâne de văzut câţi şoferi vor accepta să li se monitorizeze comportamentul în trafic, ţinând cont că românii sunt printre cei mai indisciplinaţi europeni la volan. O analiză a Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) privind frecvenţa daunei şi valoarea medie a daunelor la poliţele RCA în funcţie de vârsta asiguratului, puterea motorului a vehiculului, cât şi locul înmatriculării, arată cât de periculoşi sunt şoferii români. Datele, valabile pentru anul 2015, relevă că cei mai indisciplinaţi în trafic sunt bucureştenii, urmaţi la mică distanţă de constănţeni şi de ieşeni.
Concret, frecvenţa daunei în cazul persoanelor fizice cu maşini înmatriculate în Capitală este de 6,78% , în cazul celor din Constanţa de 6,40% şi de 6,27% pentru Iaşi. La polul opus, cei mai cuminţi şoferi sunt în Harghita - unde frecvenţa daunei a fost estimată la 2,84%, Covasna cu 3,15% şi Sălaj cu 3,42%. În ceea ce priveşte vârsta şoferilor cu probleme, tinerii sub 25 de ani provoacă cele mai multe accidente, frecvenţa daunei în cazul acestora fiind de 6,15%.
Spionul din maşină: ca să-ţi reduci preţul la RCA, îţi bagi singur iscoada electronică în automobil
17 aprilie 2018
- citeşte totul despre:
- asigurare,
- rca,
- casco,
- masina,
- dispozitiv


Din aceeaşi categorie:
Scandalul de la Volkswagen a pus cruce dieselului. Încă un producător auto renunţă la motorină
(26 septembrie 2018)
68 vizualizări
Cine va beneficia de tichetul Rabla în 2017
(21 martie 2017)
328 vizualizări
Tesla are o rivală: Electrica de lux cu autonomie de 640 de kilometri
(16 decembrie 2016)
127 vizualizări
Ai un buget de 1500 de euro? Uite ce maşini SH îţi poţi cumpăra chiar acum din România!
(29 aprilie 2020)
1479 vizualizări
10 dotari complet inutile care te fac doar sa dai bani degeaba in plus la masina
(14 ianuarie 2021)
494 vizualizări
Schimbări importante la inspecţia tehnică periodică a maşinilor
(1 februarie 2017)
560 vizualizări
Video: Maşina indiană a primit zero puncte la crash teste
(2 februarie 2014)
159 vizualizări
Tesla a livrat primele 30 de Model 3 pentru care are deja 500.000 de comenzi
(30 iulie 2017)
377 vizualizări
Peste jumătate dintre şoferi din România îşi pot lua amendă pentru aceasta neregulă
(5 august 2018)
284 vizualizări
Lodgy şi Dokker Stepway sunt disponibile în România
(15 aprilie 2015)
212 vizualizări
În ce condiţii poţi face constatare amiabilă după un accident rutier
(4 ianuarie 2020)
330 vizualizări
Lexus RC F este rivalul japonez pentru BMW M4 Coupe
(7 decembrie 2014)
173 vizualizări
Viitorul Volvo S80 va prelua interiorul digitalizat al noului XC90
(1 iulie 2014)
136 vizualizări
Proprietarii de BMW-uri stau la rând pentru reparaţii
(22 august 2013 - Alex POLICALĂ)
97 vizualizări
Mercedes lansează noul AMG C 63 Cabriolet. Când va fi disponibil în Europa
(30 martie 2016)
72 vizualizări
Cresc vânzările de maşini electrice
(8 iulie 2013)
76 vizualizări
De ce maşinile hibrid vor fi interzise la staţiile de alimentare electrică
(11 decembrie 2018)
139 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Industria serviciilor financiare trece printr-o transformare semnificativă,
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole
-
Istoria Atenei
Publicat la data de 28 martie 2025
-
Cele mai periculoase destinaţii turistice pentru femei
Publicat la data de 27 martie 2025
-
Fructele cu cele mai puţine calorii. Poţi să mănânci oricât, nu te îngraşi
Publicat la data de 27 martie 2025
-
Lucruri inedite despre mere
Publicat la data de 28 martie 2025