Vestea bună: costul poliţei de asigurare ar putea scădea cu până la 40%. Vestea rea: pentru ca vestea bună să fie valabilă şoferii vor trebui să accepte montarea pe maşină a unui dispozitiv electronic, care să le monitorizeze stilul de condus.
Şoferii care conduc prudent ar putea fi răsplătiţi cu reduceri consistente la asigurarea maşinii. Aplicaţia denumită Telematics, folosită de mai mulţi ani în ţările vestice, ar putea aduce avantaje atât pentru societăţiile de asigurări, cât şi pentru şoferii care acceptă să li se monitorizeze comportamentul în trafic, cu ajutorul unui dispozitiv electronic montat pe maşină. Concret, dispozitivul de monitorizare funcţionează asemenea unui tahograf.
Odată montat în maşină şi conectat la o sursă de electricitate, aparatul trimite companiei de asigurări informaţii despre cât timp conduce un şofer, la ce ore, pe ce tipuri de şosele, cât de des depăşeşte limita de viteză, cât de brusc frânează, cu ce viteză ia curbele, dar şi dacă are evenimente din trafic. Prin acest sistem de monitorizare, şoferii prudenţi pot plăti cu până la 40% mai puţin pentru asigurări.
Cine are acces la datele Telematics
Pentru a-i linişti pe asiguraţi, companiile de asigurări precizează că nu vor fi stocate informaţii referitoare la şoferi, ci indici legaţi de diverşi parametri precum, latitudine, longitudine, „folosiţi exclusiv în scopuri statistice şi pentru determinarea altor parametri derivaţi, precum viteza de deplasare, acceleraţia, forţa de frânare etc. Datele înregistrate sunt stocate de compania care furnizează dispozitivul telematic, în formă codificată pe serverele hostate în centrele specializate“.
Acces la aceste informaţii vor avea doar persoane desemnate în mod special din cadrul companiei de asigurări şi firmei care furnizează dispozitivul telematic, „respectând normele impuse de statutul de companii care sunt operatori de date cu caracter personal“. Datele vor fi păstrate pe perioada determinată, aşa cum este ea prevăzută în contractul încheiat între compania de asigurări şi client. „În cadrul contractului sunt stabilite obligaţii şi angajamente ferme în ceea ce priveşte siguranţa, protecţia şi confidenţialitatea datelor, după normele prevăzute de statutul de companie operator de date cu caracter personal“, mai precizează reprezentanţii asigurătorilor.
Monitorizarea încalcă viaţa privată?
Monitorizarea traseelor unei persoane ridică însă şi semne de întrebare. Specialiştii în Drept spun că aceste date, dacă vor încăpea pe mâna cui nu trebuie, pot cauza probleme serioase. „Se pune serios problema utilizării respectivelor date. Adică ce ar putea să facă o companie de asigurări cu aceste date. Unde le stochează? Cine are acces la ele? Dacă există o procedură care garantează că datele alea nu sunt folosite altfel, nu e nicio problemă. Dacă procedura nu este clar reglementată, pot fi probleme serioase“, a spus avocatul Daniel Fenechiu. Reprezentanţii asigurătorilor nu văd însă niciun motiv de îngrijorare şi spun că aceste riscuri sunt mult mai mari în cazul folosirii unui telefon mobil.
Românii, printre cei mai indisciplinaţi şoferi
Rămâne de văzut câţi şoferi vor accepta să li se monitorizeze comportamentul în trafic, ţinând cont că românii sunt printre cei mai indisciplinaţi europeni la volan. O analiză a Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) privind frecvenţa daunei şi valoarea medie a daunelor la poliţele RCA în funcţie de vârsta asiguratului, puterea motorului a vehiculului, cât şi locul înmatriculării, arată cât de periculoşi sunt şoferii români. Datele, valabile pentru anul 2015, relevă că cei mai indisciplinaţi în trafic sunt bucureştenii, urmaţi la mică distanţă de constănţeni şi de ieşeni.
Concret, frecvenţa daunei în cazul persoanelor fizice cu maşini înmatriculate în Capitală este de 6,78% , în cazul celor din Constanţa de 6,40% şi de 6,27% pentru Iaşi. La polul opus, cei mai cuminţi şoferi sunt în Harghita - unde frecvenţa daunei a fost estimată la 2,84%, Covasna cu 3,15% şi Sălaj cu 3,42%. În ceea ce priveşte vârsta şoferilor cu probleme, tinerii sub 25 de ani provoacă cele mai multe accidente, frecvenţa daunei în cazul acestora fiind de 6,15%.
Spionul din maşină: ca să-ţi reduci preţul la RCA, îţi bagi singur iscoada electronică în automobil
17 aprilie 2018
- citeşte totul despre:
- asigurare,
- rca,
- casco,
- masina,
- dispozitiv
(213 vizualizări)
Din aceeaşi categorie:
SUV-ul Urus de la Lamborghini ar putea intra în producţie
(25 septembrie 2013)
114 vizualizări
Un american s-a reîntâlnit cu maşina sa la 33 de ani după ce a fost furată
(19 februarie 2020)
325 vizualizări
Porsche va fabrica maşini, integral, în afara Germaniei
(20 martie 2014)
243 vizualizări
Cum protejezi iarna caroseria maşinii de murdărie şi zgârieturi
(24 ianuarie 2020)
256 vizualizări
UE trage de urechi România pentru inadaptarea regulilor după care se face ITP-ul
(26 ianuarie 2018)
581 vizualizări
Noul Porsche Panamera a fost prezentat la Berlin
(29 iunie 2016)
64 vizualizări
Un nou bolid McLaren
(15 iulie 2013)
76 vizualizări
Maşini fără căutare în România. Ce mărci nu au înregistrat nicio înmatriculare în 2014
(11 decembrie 2014)
713 vizualizări
Vehiculele vor primi certificat ITP dacă au defecţiuni minore, iar la defecţiuni majore sau periculoase vor face o nouă inspecţie în maxim 30 de zile
(26 mai 2017)
432 vizualizări
Audi alocă o sumă colosală dezvoltării de noi modele
(2 ianuarie 2014)
77 vizualizări
Automobile cu priză la români. Creştere de 223% a vânzărilor de maşini eco
(4 mai 2017)
99 vizualizări
Modificări importante în Codul Rutier! Reguli noi în privinţa permisului de conducere!
(14 ianuarie 2019)
200 vizualizări
Motor EcoBoost pentru Ford Tourneo Connect
(5 iulie 2013)
117 vizualizări
Mercedes-AMG va achiziţiona 25% din acţiunile mărcii moto MV Agusta
(2 noiembrie 2014)
127 vizualizări
Ce se întâmplă dacă găseşti un pet băgat la roata maşinii VIDEO
(2 decembrie 2017)
1592 vizualizări
Duster pick-up va fi fabricat, dar nu în România
(30 iulie 2014)
375 vizualizări
Comenzile pentru noile modele Maserati s-au triplat
(29 august 2013 - Alex POLICALĂ)
86 vizualizări
Cea mai veche branza din lume, descoperita langa mumii
Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E
De unde vin fructele? File din istoria păcănelelor
Dacă ai jucat vreodată un slot și te-ai întrebat „Ce caută lămâia asta aici?”, nu
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!
A luat foc internetul, au navalit deontologii, au explodat opiniile. Cazul Gheboasa, la mare concurenta cu fata ucisa in Mangalia care avea initial 12 ani si fusese violata, iar apoi 18 si ucisa de colega de camera In fapt, un produs al gradului de cultura aferent unor concetateni, domnul cu pricina a fost lasat sa evolueze intr-o siluire a...
Conflictele dintre Roberta Anastase şi Andrei Volosevici sunt vechi. Certurile dintre ei durează mult şi foarte greu vreun cunoscut reuşeşte să îi facă să comunice din nou. Rezultatul alegerilor interne de la PNL Ploieşti este încă o dovadă a faptului că liberalii au dorit să îi dea o lecţie lui Volosevici, arâtându-i voalat că nu este pe...
Prin 1951 Brâncusi a dorit să lase mostenire României 200 de lucrări si atelierul său parizian. Statul român a respins oferta. A fost o sedinţă si s-a decis că Brâncusi nu poate fi considerat un creator în sculptură pentru că "speculează prin mijloace bizare gusturile morbide ale societăţii burgheze". Cei care au hotărât asta au fost...
„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole


























