Vestea bună: costul poliţei de asigurare ar putea scădea cu până la 40%. Vestea rea: pentru ca vestea bună să fie valabilă şoferii vor trebui să accepte montarea pe maşină a unui dispozitiv electronic, care să le monitorizeze stilul de condus.
Şoferii care conduc prudent ar putea fi răsplătiţi cu reduceri consistente la asigurarea maşinii. Aplicaţia denumită Telematics, folosită de mai mulţi ani în ţările vestice, ar putea aduce avantaje atât pentru societăţiile de asigurări, cât şi pentru şoferii care acceptă să li se monitorizeze comportamentul în trafic, cu ajutorul unui dispozitiv electronic montat pe maşină. Concret, dispozitivul de monitorizare funcţionează asemenea unui tahograf.
Odată montat în maşină şi conectat la o sursă de electricitate, aparatul trimite companiei de asigurări informaţii despre cât timp conduce un şofer, la ce ore, pe ce tipuri de şosele, cât de des depăşeşte limita de viteză, cât de brusc frânează, cu ce viteză ia curbele, dar şi dacă are evenimente din trafic. Prin acest sistem de monitorizare, şoferii prudenţi pot plăti cu până la 40% mai puţin pentru asigurări.
Cine are acces la datele Telematics
Pentru a-i linişti pe asiguraţi, companiile de asigurări precizează că nu vor fi stocate informaţii referitoare la şoferi, ci indici legaţi de diverşi parametri precum, latitudine, longitudine, „folosiţi exclusiv în scopuri statistice şi pentru determinarea altor parametri derivaţi, precum viteza de deplasare, acceleraţia, forţa de frânare etc. Datele înregistrate sunt stocate de compania care furnizează dispozitivul telematic, în formă codificată pe serverele hostate în centrele specializate“.
Acces la aceste informaţii vor avea doar persoane desemnate în mod special din cadrul companiei de asigurări şi firmei care furnizează dispozitivul telematic, „respectând normele impuse de statutul de companii care sunt operatori de date cu caracter personal“. Datele vor fi păstrate pe perioada determinată, aşa cum este ea prevăzută în contractul încheiat între compania de asigurări şi client. „În cadrul contractului sunt stabilite obligaţii şi angajamente ferme în ceea ce priveşte siguranţa, protecţia şi confidenţialitatea datelor, după normele prevăzute de statutul de companie operator de date cu caracter personal“, mai precizează reprezentanţii asigurătorilor.
Monitorizarea încalcă viaţa privată?
Monitorizarea traseelor unei persoane ridică însă şi semne de întrebare. Specialiştii în Drept spun că aceste date, dacă vor încăpea pe mâna cui nu trebuie, pot cauza probleme serioase. „Se pune serios problema utilizării respectivelor date. Adică ce ar putea să facă o companie de asigurări cu aceste date. Unde le stochează? Cine are acces la ele? Dacă există o procedură care garantează că datele alea nu sunt folosite altfel, nu e nicio problemă. Dacă procedura nu este clar reglementată, pot fi probleme serioase“, a spus avocatul Daniel Fenechiu. Reprezentanţii asigurătorilor nu văd însă niciun motiv de îngrijorare şi spun că aceste riscuri sunt mult mai mari în cazul folosirii unui telefon mobil.
Românii, printre cei mai indisciplinaţi şoferi
Rămâne de văzut câţi şoferi vor accepta să li se monitorizeze comportamentul în trafic, ţinând cont că românii sunt printre cei mai indisciplinaţi europeni la volan. O analiză a Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) privind frecvenţa daunei şi valoarea medie a daunelor la poliţele RCA în funcţie de vârsta asiguratului, puterea motorului a vehiculului, cât şi locul înmatriculării, arată cât de periculoşi sunt şoferii români. Datele, valabile pentru anul 2015, relevă că cei mai indisciplinaţi în trafic sunt bucureştenii, urmaţi la mică distanţă de constănţeni şi de ieşeni.
Concret, frecvenţa daunei în cazul persoanelor fizice cu maşini înmatriculate în Capitală este de 6,78% , în cazul celor din Constanţa de 6,40% şi de 6,27% pentru Iaşi. La polul opus, cei mai cuminţi şoferi sunt în Harghita - unde frecvenţa daunei a fost estimată la 2,84%, Covasna cu 3,15% şi Sălaj cu 3,42%. În ceea ce priveşte vârsta şoferilor cu probleme, tinerii sub 25 de ani provoacă cele mai multe accidente, frecvenţa daunei în cazul acestora fiind de 6,15%.
Spionul din maşină: ca să-ţi reduci preţul la RCA, îţi bagi singur iscoada electronică în automobil
17 aprilie 2018
- citeşte totul despre:
- asigurare,
- rca,
- casco,
- masina,
- dispozitiv


Din aceeaşi categorie:
Lamborghini vrea să introducă SUV-ul Urus în 2017
(18 ianuarie 2014)
118 vizualizări
GM, Audi şi Jaguar au suspendat vânzările de maşini în Rusia
(18 decembrie 2014)
55 vizualizări
Noua Lada Kalina - o maşină low cost rusească
(24 iunie 2013)
871 vizualizări
Şase maşini second-hand din zece aflate la vânzare în România au defecţiuni sau au fost accidentate
(25 ianuarie 2017)
98 vizualizări
Noul Nissan Pulsar un concurrent nou pentru Golf, Focus şi Astra
(23 mai 2014)
121 vizualizări
Semnal de alarmă în Europa: Estul, cimitirul de maşini diesel al Vestului. Motorina ar putea fi interzisă în UE
(8 noiembrie 2018)
57 vizualizări
BMW vrea să vândă 100.000 de automobile electrice în 2017
(14 noiembrie 2016)
313 vizualizări
Taxa pe autostrada Ploieşti - Braşov, printre cele mai mari din Europa centrală şi de est
(6 septembrie 2018)
343 vizualizări
Volkswagen lanseaza "pachetul bunavointei". Ce despagubiri primesc clientii inselati
(10 noiembrie 2015)
90 vizualizări
Dacia va lansa în viitorul apropiat o maşină electrică „şocant de accesibilă”
(13 ianuarie 2019)
283 vizualizări
Audi va intra în boom-ul subcompactelor cu noul Q1
(4 octombrie 2013)
147 vizualizări
Cum dai zăpada jos de pe maşină rapid şi eficient, fără să o zgârii
(8 ianuarie 2020)
680 vizualizări
SUV-ul Urus de la Lamborghini ar putea intra în producţie
(25 septembrie 2013)
111 vizualizări
Cu Dacia 1300 pe Route 66. Un braşovean vrea să străbată America de la un capăt la altul
(17 august 2016)
523 vizualizări
Drive-test cu Vladimir Putin VIDEO
(24 octombrie 2015)
333 vizualizări
Se pun beţe-n roate programului „Rabla”: cerinţele suplimentare pe care trebuie să le îndeplineşti
(11 martie 2019)
145 vizualizări
Asiguratorii care plătesc cel mai rapid daunele în caz de accident
(9 aprilie 2018)
78 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole