România nu a transpus Directiva privind inspecţia tehnică auto pentru autovehicule, camioane, remorci, motociclete şi tractoare, care introduce cerinţe minime privind infrastructura de inspecţie, formarea inspectorilor şi organismele de supraveghere. Directiva trebuia transpusă până la 20 mai 2017.
Comisia Europeană a solicitat joi, 25 ianuarie, unui număr de şase state membre, printre care şi România, să transpună Pachetul privind inspecţia tehnică auto, adoptat în 2014, al cărui scop este de a îmbunătăţi inspecţia vehiculelor în UE şi, prin urmare, siguranţa rutieră. Acest pachet este format din trei directive ale UE pe care statele membre trebuiau să le transpună până la 20 mai 2017.
Cu toate acestea, până în prezent, Cipru, Republica Cehă, Germania, Irlanda, România şi Slovacia nu au făcut acest lucru sau au făcut-o numai parţial. În primul rând, Republica Cehă, România şi Slovacia nu au adoptat, publicat şi comunicat Comisiei măsurile naţionale de transpunere a normelor actualizate cu privire la inspecţia tehnică periodică a autovehiculelor şi a remorcilor acestora (Directiva 2014/45/UE).
Directiva reglementează autoturismele, camioanele, autobuzele, remorcile grele, motocicletele şi tractoarele de mare putere şi defineşte elementele care trebuie încercate în timpul inspecţiilor tehnice auto, metodele de încercare, defectele şi evaluarea acestora. De asemenea, directiva introduce cerinţe minime privind infrastructura de inspecţie, formarea inspectorilor şi organismele de supraveghere.
În al doilea rând, Cipru, Irlanda şi Slovacia nu au adoptat, publicat şi comunicat Comisiei măsurile naţionale de transpunere a normelor actualizate privind documentele de înmatriculare pentru vehicule (Directiva 2014/46/UE).
Această directivă impune statelor membre să instituie registre electronice de înmatriculare a vehiculelor, cu conţinut armonizat, şi defineşte procedura care trebuie urmată în cazul în care vehiculul nu trece inspecţia tehnică periodică. În cele din urmă, Republica Cehă, Germania, Irlanda şi Slovacia nu au adoptat, publicat şi comunicat Comisiei măsurile naţionale de transpunere a regimului actualizat pentru controlul tehnic în trafic al vehiculelor comerciale (Directiva 2014/47/UE). Această directivă prevede norme comune pentru controlul tehnic în trafic al camioanelor, autobuzelor, remorcilor grele şi tractoarelor de mare putere.
Comisia a transmis aceste solicitări sub formă de avize motivate. Toate statele membre în cauză au acum la dispoziţie două luni pentru a răspunde; în caz contrar, Comisia poate decide să le trimită în faţa Curţii de Justiţie a UE.
UE trage de urechi România pentru inadaptarea regulilor după care se face ITP-ul
26 ianuarie 2018





Din aceeaşi categorie:
Autovehiculele cărora li se pot declanşa fără motiv airbagurile, iar centurile nu funcţionează
(5 ianuarie 2018)
297 vizualizări
Primele imagini cu Ford Puma, care va fi produs la Craiova
(3 aprilie 2019)
86 vizualizări
Samsung revoluţionează depăşirea autotrenurilor de celelalte autovehicule
(6 februarie 2016)
271 vizualizări
Cum află şoferii în 30 de secunde locaţia echipajului cu radar
(17 februarie 2020)
842 vizualizări
De ce nu e bine să laşi, iarna, maşina cu frâna de mână trasă. Orice şofer trebuie să ştie asta
(25 ianuarie 2022)
352 vizualizări
Ce şanse are România la noua fabrică VW
(23 noiembrie 2018)
63 vizualizări
Kia Ked 10, fabricat pentru europeni
(10 august 2013)
134 vizualizări
Schimbare importantă la RAR pentru maşinile vechi
(21 aprilie 2017)
701 vizualizări
Un Duster a tractat un Porsche Macan de peste 60.000 de euro
(11 aprilie 2014)
223 vizualizări
Audi cheamă în service 330.000 de maşini din Germania
(22 decembrie 2017)
228 vizualizări
Porsche va fabrica maşini, integral, în afara Germaniei
(20 martie 2014)
242 vizualizări
Maşina asta e în România! O alimentezi în 5 minute şi produce energie care poate alimenta o casă
(25 martie 2018)
852 vizualizări
Mii de autoturisme Renault şi Toyota din România, rechemate în service
(12 august 2015)
52 vizualizări
Dacia Renault cheamă în service peste 1.600 de maşini cu probleme la airbag şi sistemul de frânare
(7 februarie 2017)
460 vizualizări
Parlamentul European vrea noi reguli de verificare a autovehiculelor
(4 iulie 2013 - Cristina IANCU)
74 vizualizări
Top branduri: Toyota, cea mai valoroasă companie auto. Volkswagen, în declin
(6 octombrie 2015)
119 vizualizări
Noi restricţii pentru maşinile alimentate cu GPL
(16 iulie 2017)
1423 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole