Uzinele Dacia au obţinut autorizarea de instalare a unor instalaţii de gaz natural comprimat la Mioveni, fapt ce va permite producţia unui nou tip de motor în România. Este o direcţie inedită pe care o iau cei de la Dacia, parte a grupului Renault, dar în concordanţă cu unul dintre trend-urile din industria auto mondială.

Uzinele Dacia de la Mioveni au primit licenţă de la Autoritatea pentru Reglementare în Energie pentru montarea instalaţiilor de GNCV – gaz natural comprimat, pregătind astfel terenul pentru lansarea pe piaţă a autovehiculelor care funcţionează pe baza acestui tip de carburant. Această soluţie este deja aplicată de mari firme din industria auto, precum Mercedes-Benz, şi reprezintă o soluţie pentru a reduce consumul de carburant al maşinii.

„Decizie privind acordarea autorizaţiei de înfiinţare a instalaţiilor de gaze naturale comprimate pentru vehicule – GNCV societatii AUTOMOBILE DACIA SA, amplasate în localitatea Mioveni aparţinătoare oraşului Mioveni, pe strada Uzinei, nr. 1, judeţul Argeş”, se arată în prezentarea ANRE a deciziei.

Un autovehicul care funcţionează cu gaz natural comprimat este o alternativă „eco” la cel pe bază de benzină sau motorină. Acest tip de autovehicul nu trebuie confundat cu cel care funcţionează cu propan, care este un carburant cu o compoziţie total diferită. În lume, există circa 23 de milioane de autovehicule pe bază de GNCV, cele mai multe în China, Iran şi Pakistan. Această soluţie a acoperit, până în prezent, în general autovehicule de mari dimensiuni, cum ar fi cele pentru transportul în comun, turistic ori şcolar. Recent însă, chiar şi autovehicule personale au început să fie proiectate cu instalaţii GNCV.