Reprezentanţii producătorilor şi importatorilor de automobile din România declară că susţin introducerea unui sistem cumulativ de taxe, ca o alternativă la eliminarea Timbrului de mediu.

Sistemul ar urma să cuprindă atât taxarea la înmatricularea unui autovehicul, cât şi un impozit aplicat diferenţiat pentru maşinile noi şi cele second hand.

„Există deja de ceva vreme pe agenda APIA o iniţiativă care presupune, în egală măsură, legiferarea intrării în ţară a vehiculelor şi, de asemenea, a posesiei.

Asta înseamnă o taxare la înmatriculare şi, în acelaşi timp, un impozit care să catalizeze interesul consumatorului pentru maşinile mai noi, mai puţin poluante. Asta este propunerea pe care o veţi regăsi în mai toate statele din Europa, unde parcul auto naţional are nişte indicatori civilizaţi.

Propunerea cuprinde, practic, un impozit mai mic pentru maşinile noi şi un impozit mai mare pentru maşinile vechi. APIA recomandă, deci, nu de acum, ci de câţiva ani, folosirea unui sistem cumulativ de taxe care să legifereze în egală măsură intrarea vehiculelor în ţară şi, totodată, posesia lor”, a declarat Cristian Milea, membru în Consiliul director al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), potrivit jurnaliştilor de la Agerpres.ro.

Preşedintele APIA, Ernest Popovici, a declarat că piaţa auto din România a consemnat o scădere a vânzărilor de maşini noi, ca urma a dispariţiei Timbrului de Mediu.

„(…) eliminarea Timbrului de mediu, fără ca acesta să fie înlocuit de măsuri echivalente, putem considera că avem, la începutul anului 2017, o conjunctură nefavorabilă pe piaţa auto, ceea ce face ca acest an să fie unul de scădere, poate chiar consistentă, a vânzărilor de autoturisme.

Un calcul estimativ arată că, odată cu dispariţia Timbrului de mediu, vom avea un raport al vânzărilor ce 1 la 5, faţă de 1 la 3 (maşină nouă vândută vs maşini rulate vândute, n.r.)”, a explicat Popovici, potrivit Agerpres.