Piaţa auto românească a crescut în 2014, după şase ani de scăderi accentuate, vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale urcând cu 21,5%, la 100.330 unităţi. Livrările sunt însă departe de recordul din 2007, producţia a scăzut cu 4,8% faţă de 2013, iar exporturile au urcat cu doar 0,4%.
"În continuare vânzările sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, acestea reprezentând 73% din vânzări. În interiorul acestei valori medii anuale ar fi de remarcat faptul că ponderea achiziţiilor realizate de către persoanele fizice a scăzut de la 41% în luna mai la 15% în luna decembrie. Această fluctuaţie se datorează în mod evident programului Rabla, a cărei perioadă de maxim a fost mai-iulie. (...) Doar circa 25% din vânzările către persoane fizice nu au fost realizate prin Programul Rabla, respectiv circa 5.600 unităţi", se arată într-un comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilui Auto (APIA).
Reprezentanţii asociaţiei remarcă, de asemenea, că anul trecut înmatriculările de autoturisme rulate au scăzut cu 1% (1.900 unităţi) comparativ cu anul 2013, dar rămân la cote ridicate faţă de nivelul autovehiculelor noi, fiind de circa trei ori mai mari.
În anul 2014 au fost fabricate în România 391.434 de autovehicule, cu 4,8% mai puţin decât în 2013. Dintre acestea, 338.593 unităţi (86,5%) sunt produse de Dacia, 52.829 (13,5%) de Ford şi 12 unităţi de către Roman Braşov. În funcţie de model, cele mai mari volume în 2014 le-au înregistrat Dacia Duster (174.077 unităţi), Dacia Logan (77.427 unităţi), Ford B-MAX (52.829 unităţi), Dacia Sandero (47.475 unităţi) şi Dacia Logan MCV (42.614 unităţi).
MEDIAFAX