Criza economică mondială a făcut ca piaţa maşinilor noi să scadă cu 20 la sută faţă de nivelul anterior. Mărcile europene au redus numarul total de dealeri cu 12%, arata un raport al Bernstein Research. Renault si BMW sunt grupurile care au redus cel mai mult reţelele de dealeri.
Raportul ia în calcul doar mărcile europene. Raportul arată că se vând 250 masini/dealer în fiecare an, în timp ce în SUA şi Marea Britanie media este de 500.
Volkswagen group are 7.500 de dealeri şi a devenit mai competitivă fiindcă vinde acum în medie 380 maşini/an, faţă de 340 în 2007. Şi BMW a devenit mai eficientă, reducând reţeaua cu 13%, spre 2.600 dealeri, în timp ce Daimler are 2.400 de dealeri. Renault a fost grupul care şi-a redus cel mai mult reţeaua de dealeri: cu 15%, pînă la 4.600.
Fiat şi-a redus reţeaua cu numai 7%, până la 1.700 de dealeri, însă numărul mediu de maşini vândute/concesiune a scazut drastic, de la 500 în 2007, la 300 în 2013..
Cabinetul de cercetare ICDP (International Car Distribution Programme) susţine că numarul de dealeri a scăzut în special din cauză ca unele companii de distribuţie au dat faliment şi nu fiindcă ar fi intervenit constructorii auto.
Mai multe pe http://0-100.hotnews.ro