Mişu Negriţoiu, preşedintele ASF, s-a arătat nemulţumit de nivelul de digitalizare din ASF. „V-ar suprinde dacă v-aş zice că am vrea să devenim o autoritate digitală? Să nu mai veniţi cu scrisorile la registratură? Eu primesc mailuri care se printează, se duc la registratură se pun pe ele două ştampile si dupa aia mi le aduc mie. Şi când întreb de ce este aşa, mi se răspunde că «aşa este la noi». Nivelul de automatizare şi comunicare mi se pare extrem de învechit pentru această industrie unde se vând poliţe online dar în schimb reclamaţiile le înregistram, le ştampilăm şi începem să le circulăm“, a declarat Mişu Negritoiu, preşedintele ASF, potrivit Hotnews.

„În 2013 la nivelul ASF s-au înregistrat 23.256 de petiţii ale consumatorilor. Vă puteti imagina ce forţă umană trebuie să ai să înregistrezi, să le procesezi, să dai telefoane şi să le inregistrezi iar? Nu putem să trăim în asemenea piaţă - suntem îngropati de aceste petiţii“, a declarat vineri Mişu Negriţoiu, preşedintele ASF, prezent la conferinţa asiguratorilor din România.

Acesta a spus ca la nivelul ASF este un plan intern de a pune la punct infrastructura IT pentru rezolvarea acestei probleme şi a propus firmelor de asigurări un proiect comun care să fie în interesul consumatorilor.

„Avem un proiect intern în care să ne punem la punct infrastructura de IT. Probabil va lua ceva timp si probabil vom avea o platforma nouă. V-ar surprinde daca v-aş zice că am vrea să devenim o autoritate digitală? Să nu mai veniţi cu scrisorile le registratură? Haideţi să facem un proiect comun pentru protecţia consumatorilor, petiţii, reclamaţii inclusiv unul automatizat. Mi-aş dori ca la noi să pot intra electronic, să comunic cu serviciile dumneavoastră să vedem care este situaţia şi să rezolvam totul în 24 sau 48 de ore“, a solicitat Mişu Negriţoiu reprezentanţilor firmelor de asigurări.

În prezent, procedura la ASF prevede că solicitarea/petiţia (reclamaţia sau sesizarea) se poate transmite ASF prin fax, servicii poştale, la sediu, prin e-mail sau prin formularul online destinat transmiterii reclamaţiilor (formularul va transmite automat un e-mail către departamentul cu atribuţii în soluţionarea petiţiilor aferente pieţei pentru care se depune reclamaţia). Prin telefon, ASF acordă consultanţă de specialitate consumatorilor însă nu se pot înregistra petiţii.
Depunerea petiţiilor în scris la sediul ASF se poate face în cadrul programului de Registratura al instituţiei.

Soluţionarea petiţiilor

Autoritatea subliniază că, dacă petentul nu a ajuns la o înţelegere amiabilă cu furnizorul de servicii financiare, se poate adresa ASF, iar reclamaţia în cauză, însoţită de documente doveditoare, se va soluţiona în termenul legal de 30 de zile de la data înregistrării. În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare mai amănunţită, se poate decide prelungirea termenului cu cel mult 15 zile.