Acordul de mediu pentru Autostrada Comarnic-Braşov, emis în 2007, ar putea fi una dintre cauzele principale ale întârzierii lucrărilor la şoseaua de mare viteză, arată documentele oficiale. Pentru că au trecut 7 ani de la emiterea acordului, acesta trebuie revizuit, iar CNADNR a lansat o licitaţie în acest sens.

Din 2007, de când a fost întocmită documentaţia de mediu, traseul autostrăzii s-a schimbat şi, în plus, au apărut unele modificări ale graniţelor ariilor protejate din zonele care ar urma să fie străbătute de şoseaua de mare viteză. Deşi reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au declarat în mai multe rânduri că lucrările la tronsonul Comarnic-Braşov vor demara în această vară, problemele apărute pe parcurs au tergiversat începerea proiectului. Potrivit publicaţiei bzb.ro, „pauza” ar fi fost cauzată de o problemă birocratică, respectiv revizuirea acordului de mediu.

CNADNR a lansat recent o licitaţie pentru întocmirea documentaţiei necesare, valoarea estimată a proiectului fiind de 568,863.36 de lei. În conformitate cu prevederile caietului de sarcini, CNADNR nu exclude faptul că vor exista unele întârzieri suplimentare, cauzate de observaţiile sau cerinţele speciale ale autorităţilor de mediu, ca urmare a întocmirii noului studiu. Ofertele de la firmele de specialitate sunt aşteptate până pe 18 iunie. Câştigătorul licitaţiei va avea de reactualizat studiile privind impactul asupra mediului, dar şi privind impactul social pe care l-ar putea avea construirea şoselei.

Tronsonul Comarnic-Braşov va avea o lungime de 53,2 km de autostradă propriu-zisă şi aproximativ şapte km de drumuri de legătură, ce vor funcţiona tot în regim de autostradă şi care vor lega de şoseaua de mare viteză localităţile Sinaia, Buşteni, Predeal şi Râşnov. În plus, vor fi construite 19 viaducte sau poduri, cinci pasaje peste autostradă şi 15 pasaje inferioare, la care se adaugă aproximativ 20 de km de tuneluri, arată sursa citată.