Scandalul pe tema pierderii de către SC Transport Călători Express SA a eşalonării datoriei la ANAF continuă!  Alexandri Nicolae, directorul TCE Ploieşti, a reacţionat dur în urma declaraţiilor primarului Adrian Dobre în care edilul susţine că  Primăria a făcut mereu plăţile în termen şi că de vină este managerul  societăţii că n-a avut suficienţi bani pentru a-şi achita dările la ANAF. Contactat telephonic, managerul TCE l-a făcut pe primarul Ploieştiului ”incompetent şi mincinos”, scrie deprahova.ro

Alexandri a explicat faptul că s-a bazat pe cuvântul lui Dobre, că  municipalitatea va plăti la timp suma de 1,4 milioane lei, dat fiind faptul că edilul şef stia că din banii respectivi trebuie plătit la ANAF 900.000 lei, reprezentând cota TVA.

”Nu am crezut că acest primar, pe care l-am susţinut, este cu adevărat incompetent, dar în urma declaraţiei făcute, mi-am dat seama că nu este doar incompetent, ci şi mincinos şi nu stiu dacă mai face cinste ca ploieştenii să aibe un astfel de primar.

Tu, primar, care declarai că  vei susţine această societate, că ştii problemele cu care se confruntă, că vei achiziţiona 50 de autobuze, dar ai reuşit să achiziţionezi în trei ani doar 10, vii şi faci astfel de declaraţii?

Niciun manager nu face minuni atunci când ia o societate cu 7 miliarde lei datorii. Eu am reuşit să fac eşalonări şi să ţin pe linia de plutire această societate, dar nu pot să mă descurc singur. Nu pot să fac bani peste noapte.

Dacă în bugetul local a fost alocată la sfârşitul lunii decembrie suma de 1,4 milioane lei ca şi avans pentru plata subvenţiei pe transport în comun şi 2,4 milioane lei  pentru diferenţa de venituri şi cheltuieli, de ce a mai promovat această alocare bugetară dacă nu a fost în stare să facă plăţile? A înşelat oare consilierii locali şi i-a făcut să plece liniştiţi în concedii ştiind că TCE nu va pierde eşalonarea si a prezentat un buget fară a avea acoperire? Ţin să vă precizez că factura de 1,4 milioane lei, cea în urma căreia trebuia să plătesc la ANAF, a plătit-o ieri!

Nu a plătit-o pe 21 decembrie, cu toate că ştia foarte bine că trebuie sa o facă până atunci pentru a plăti datoria. L-aş întreba pe domnul primar Adrian Dobre, a semnat vreun ordin de plată pentru 1,4 milioane lei? A refuzat Trezoreria din cauza lipsei de bani? Putea să spună din data de 13 decembrie, să mă atenţioneze că nu sunt bani, pentru a căuta soluţii, astfel încât să găsesc bani ca să plătesc la ANAF. Nu mi-a spus aşa ceva! Mi-a spus că va vira banii la timp prin Trezorerie chiar dacă sistemul informatic folosit la nivel naţional pentru realizarea operaţiunilor în Trezorerie şi transmiterea bugetelor locale nu a funcţionat.

Am mai avut de tras din cauza minciunilor domnului primar. Este a doua oară când merg pe încredere şi când societatea suferă din cauză că primarul minte şi nu pune în practică nişte Hotărâri ale Consiliului Local Ploieşti.

TCE Ploieşti mai are de încasat 1,9 milioane lei pe luna decembrie! Sper să  plătească această factură! Sper să pot să obţin o nouă eşalonare la ANAF şi să scot ieşim din această încurcătură creată de domnul primar Adrian Dobre”, ne-a declarat Alexandri Nicolae, managerul TCE Ploieşti.

Reprezentantul societăţii de transport în comun a explicat şi cum a gestionat bugetul TCE.  Alexandri a susţinut că din cei 2,4 milioane lei, 400.000 lei au fost alocaţi pentru cheltuielile de funcţonare, iar  2 milione lei au fost viraţi la ANAF. Urma ca din cei 1,4 milioane lei să fie plătită cota TVA în valoare de 900.00 lei.