„Nu-mi răspunzi la SMS”, aşa suna un cântec la vogă în urmă cu 10-15 ani. Probabil la acest vers s-au gândit şi oficialii din conducerea RATP Ploieşti când au iniţiat proiectul prin care biletele de autobuz, tramvai sau troleu vor putea fi achiziţionate printr-un simplu SMS. Astfel, ploieşteanul va trimite un sms la un număr scur de tip 7XXX, iar controlorii RATP vor putea verifica tichetul cu ajutorul telefoanelor dotate cu sistem android, estimate la preţul de 400 de lei bucata.
Călătorul va cheltui prin achiziţia biletului prin SMS 1.87 lei/călătorie, din care 1.6 lei reprezintă preţul transportului (tariful obişnuit al unui bilet), iar restul un comision de trasmitere a SMS-ului. Diferenţa de preţ de la 1.6 la 1.87 de lei este costul opţiunii călătorului de a cumpăra bilet prin SMS şi nu în modul tradiţional, bilet pe hârtie, de la tonetele sau distribuitorii autorizaţi. Şi Regia, la rândul ei, suportă o cheltuială suplimentară de 0.54 lei/bilet SMS şi încasează mai puţin/călătorie, adică 1.06 lei în loc de 1.6 lei/călătorie, prin achitatea comisioanelor faţă de operatorul de telefonie mobilă.
RATP şi-a propus pentru început să vândă prins SMS 3.500 de bilete pe lună, urmând ca, ulterior, în funcţie de reacţia populaţiei la această modalitate de achiziţie, va extinde sistemul şi la abonamente, legitimaţii de o zi etc. Nu în ultimul rând, profitul net al RATP Ploieşti ar fi, în ipoteza celor 3.500 de bilete SMS, după deducerea cheltuielilor conexe, de 3.710 lei/lună.
Propunerea va fi discutată vineri de consilierii locali ploieşteni, iar dacă va fi aprobată, RATP Ploieşti va trimite oferte către cei trei principali operatori de telefonie mobilă pentru a obţine un tarif bun, iar apoi va fi implementată efectiv.